Montnegre-Corredor | Litoral És el volum 13 de les 'Monografies' del SERP

Tots els monuments prehistòrics de la serralada Litoral, en un llibre de referència

10/07/2018

Es presenta a Mataró l'obra magna dels megàlits neolítics del Maresme i del Vallès Oriental ‘Dòlmens i menhirs entre la Tordera i el Besós. El grup megalític del Maresme i el Baix Vallès’.

El dimarts 3 de juliol a Can Palauet, equipament municipal de Mataró, es va presentar el llibre Dòlmens i menhirs entre la Tordera i el Besós. El grup megalític del Maresme i el Baix Vallès. Obra dels arqueòlegs maresmencs Imma Bassols, Robert Lleonart, Josep Oriol Font, Daniel Daví i Toni Lou, del Centre d'Estudis d'Arqueologia i Història de Mataró (CEAHM), i editat pel Seminari d'Estudis i Recerques Prehistòriques (SERP) de la Universitat de Barcelona, representa la síntesi de tot el coneixement sobre aquests monuments.

El volum de 390 pàgines descriu amb detall tots els dòlmens, menhirs, esteles, coves i altres megàlits coneguts de la prehistòria neolítica i, de ben segur, serà durant molts anys referència obligada respecte aquests elements al Maresme i al Vallès Oriental meridional.

L'acte de presentació, curull de gent apassionada pel territori i la història, va comptar amb les xerrades de Josep Tarrús i Galter i de Josep M. Fullola i Pericot, exponents màxims de l'arqueologia neolítica de Catalunya.

Els autors de Dòlmens i menhirs entre la Tordera i el Besós. El grup megalític del Maresme i el Baix Vallès van agrair la gran col·laboració que han rebut per part de molts i molt diversos informants i experts. Van posar de manifest la migradesa dels recursos que es dediquen a la recerca i conservació d'aquest tipus de monuments, però també la tasca ingent, habitualment voluntarista, de nombrosos estudiosos a ambdues comarques.

La Diputació de Barcelona va col·laborar d'una forma decisiva amb l'excavació i restauració de la joia de la corona d'aquests megàlits: el dolmen de Ca l'Arenes, al Parc del Montnegre i el Corredor.

Font de la informació: Escola de Natura del Corredor (ENC)

Categoria: Monografies, Montnegre-Corredor, Litoral, general,