Montseny Es farà un acte el diumenge 28 d’abril al seu inici

Aiguafreda, al Parc Natural del Montseny, estrena l’itinerari sensorial de la riera de Martinet

17/04/2024

L’Associació Martinet grup de defensa fluvial, juntament amb Aprèn Serveis Ambientals i el suport de l’Ajuntament d’Aiguafreda i del Parc Natural del Montseny, ha creat l’itinerari sensorial de la riera de Martinet, que transcorre per la ruta natural que ja existia i coincideix en una part amb el PR-C 200 Aiguafreda de Dalt. L’itinerari s’estrena el diumenge 28 d’abril a les 11 del matí al punt de partida, la font dels Enamorats d’Aiguafreda.

La presentació de l’itinerari es farà en un acte festiu que començarà a la font dels Enamorats, es farà un tram de recorregut de l’itinerari, s’explicaran i realitzaran les activitats proposades, es retornarà al punt de partida i, un cop finalitzat l’itinerari, hi haurà un petit refrigeri per a tots els assistents. Per a l’ocasió s’han convocat entitats del territori i entitats de persones amb discapacitat per poder provar i conèixer l’experiència.

La riera de Martinet és un recorregut força freqüentat pels habitants d’Aiguafreda i voltants, així com per les escoles que volen conèixer l’hàbitat de la riera. Amb aquest nou itinerari sensorial es pretén donar una nova proposta pedagògica per poder realitzar sortides a la natura, a la vegada que es vol aconseguir una visió més inclusiva de la visita.

Es tracta d’un itinerari autoguiat amb una llargada d’1,2 quilòmetres (només anada) i 50 metres de desnivell en què el protagonisme el tenen els sentits per poder descobrir la natura que envolta aquest espai fluvial. S’adreça, sobretot, al públic escolar i familiar.

Es tracta d’una experiència integradora que pot ajudar a qui no té problemes de visió a viure el món com el seu familiar, amic, que no en té, alhora que l’ajuda a superar petites dificultats d’un camí fàcil, però no es tracta d’un itinerari adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.

A banda de les descripcions sensorials de l’itinerari centrades en cadascun dels sentits, hi ha un àudio complementari que proposa una activitat o un joc de descoberta per fer en grup. Es complementen amb onze propostes d’experiències senzilles amb algun dels sentits que es poden trobar en unes fites durant el recorregut. Les fites també tenen un codi QR que redirigeixen al mateix text en àudio i, en algun cas, a alguna imatge o algun àudio complementari de suport.

Categoria: Divulgació, Montseny, Turisme sostenible, Educació ambiental, ODS,