Montseny Ofereix també dades meteorològiques

Aiguafreda disposa d'una nova càmera web al cim del Cerdà, un indret amb una vista privilegiada sobre el municipi i el Parc Natural del Montseny

Càmera al cim del Cerdà, a Aiguafreda. Autor: Meteoguilleries

05/07/2022

Aquesta càmera web, instal·lada per Meteoguilleries al cim del Cerdà, a Aiguafreda, ensenya amb gran detall els indrets més rellevants del municipi i tot l’entorn natural que l’envolta, el cim del Matagalls, el pla de la Calma, la riera de l’Avencó i la riera de Martinet, el turó de Tagamanent, i mostra perfectament la vall del Congost. També permetrà veure el pas de tempestes i fenòmens meteorològics diversos per la zona del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny que sovint generen paisatges espectaculars.

La  nova càmera de resolució 4K  de 3184 per 2194 píxels i amb una lent motoritzada esta muntada en una de les torres de comunicacions del cim del Cerdà i enregistra imatges cada 10 minuts que envia per un sistema de comunicacions 4G al servidor de Meteoguilleries, on se’n fa un  procés que hi afegeix la informació complementària, com la situació, altitud, orientació, data i hora i el lloc on està situada. També és possible consultar imatges passades.

Aquestes imatges complementen les de la càmera web que hi ha instal·lada amb vistes sobre la plaça de l’Ajuntament d'Aiguafreda, i les imatges de totes dues es mostraran al web corporatiu i a la pantalla d’atenció al públic del mateix consistori, així com al portal Meteoguilleries.

En tots els casos, les imatges s’ofereixen amb les dades meteorològiques inserides provinents de l’estació meteorològica municipal situada a Can Bellit, Aiguafreda, d’aquesta forma esdevé una eina molt útil d’informació als vilatans i interessats a conèixer el territori i les diferents variables meteorològiques en temps real d'Aiguafreda i del Parc Natural del Montseny.​​​​​​​

Font de la informació: Meteoguilleries

Categoria: Meteorologia, Divulgació, Vídeos, Webs, Montseny, Biodiversitat, ODS, Vídeos,

MeteoguilleriesMeteoguilleries