Montseny El poble de Montseny acollirà el diumenge 12 de novembre la darrera cita del Concurs

El 2n Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny arriba a Arbúcies

06/11/2017

La 2a edició del Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny va avançant. En el marc de la Fira de Tardor i la 33a Festa del Flabiol, el dissabte 4 de novembre Arbúcies va participar-hi per segona vegada, enguany, amb més plats i amb presència masculina.

El pa de pessic de Cal Piconaire s’elabora des de 1865 i té una merescuda fama, però sembla que no és l’únic del municipi d'Arbúcies que genera entusiasme. El dissabte 4 de novembre, en el 2n Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny, la Remei Mollfulleda va presentar un pa de pessic que, sense portar ni una mica de llevat, ja despertava admiració només de veure’l. En l’apartat de postres va haver de competir amb una coca de poma amb melmelada de poma molt ben feta, però que no va poder superar les sensacions d’aquell cotó fluix, d’aquella combinació magistral de només tres ingredients: farina, sucre i ous.

La unanimitat sobre aquest plat es va imposar entre un jurat format per Marc Comas, cuiner, Lluís Garcia, coordinador del Concurs, Anna Illa, tècnica de promoció econòmica de l’Ajuntament d’Arbúcies, i Jordi Tura, director del Museu Etnològic del Montseny - la Gabella. No ho va tenir tan fàcil a l’hora de decidir el millor segon plat, categoria en la que competien una vedella amb bolets, unes salsitxes amb bolets i uns cargols amb conill. A poc a poc, els cargols es van anar perfilant com els guanyadors i li van donar una segona alegria a la senyora Remei.

En l’apartat de primers vam viure un duel entre dos mons gastronòmics. Una amanida de figues i formatge de cabra amb vinagreta de figues i mel, que no fa tants anys s’hagués considerat com un complement de l’àpat, rivalitzava amb un capipota que avui ja és freqüent trobar a la llista de segons. Es va endur el premi el plat més consistent, que va ser elaborat per en Manel Serras, el primer home que aquest any participa en el Concurs.

Els set plats presentats a Arbúcies, xifra que supera la de l’any passat, van poder ser degustats per tot el públic assistent que en general va coincidir amb el criteri del jurat i, en un ambient distès, va poder fer una bona tertúlia gastronòmica. Gaudiu de l'àlbum de fotografies de la jornada al Facebook del Parc Natural del Montseny.

L'endemà, diumenge 5 de novembre, el Concurs de Receptes va celebrar-se a Viladrau. Ben aviat us oferirem la crònica d'aquesta quarta parada del certamen del 2017, de moment, us oferim les magnífiques fotografies dels plats presentats.

Us recordem que el proper diumenge 12 de novembre la cinquena i darrera de les trobades d'aquesta segona edició del Concurs tindrà lloc al poble de Montseny. Trobarèu més informació en aquest enllaç.

Font de la informació: Institut del Patrimoni Cultural Immaterial (IPACIM)

Categoria: Montseny, general,