caes

Montseny Descarrega't el díptic

Descobreix l'itinerari senyalitzat 'Aiguafreda de Dalt'

02/11/2016

L'itinerari senyalitzat PR-C 200 Aiguafreda de Dalt és una de les rutes circulars que es poden realitzar al Parc Natural del Montseny. Reserva de la Biosfera. Té una durada estimada de quatre hores i mitja, una distància de 16,100 km, un desnivell de 307 m i una dificultat mitjana. Està senyalitzat mitjançant fites amb marques blanques i grogues amb l'indicatiu PR-C 200.

Aquest recorregut connecta alguns dels elements arquitectònics i arqueològics més rellevants del municipi d'Aiguafreda. No presenta excessiva dificultat, però s'ha de copsar la seva llargada a l'hora de planificar la sortida o bé escurçar-lo utilitzant el GR 2 com a drecera.

El recorregut arrenca al Punt d'Informació d'Aiguafreda, situat a 800 m de l'estació de tren de Sant Martí de Centelles, que podreu recórrer fàcilment seguint el traçat del GR 5 Sender dels Miradors.

Des del punt d'informació, l'itinerari circula pel carrer Avencó fins a la sortida del nucli, on podreu apropar-vos a veure l'ermita romànica de Sant Salvador (s. XII). El carrer desemboca en una pista planera i ample paral·lela a la riera de Picamena, que no heu d'abandonar fins arribar a la cruïlla de la Casanova de Sant Miquel, on girareu a la dreta.

La pista ara puja suaument i porta al corriol d'accés a la capella romànica de Sant Miquel de Canyelles (s. XII) i a la barraca de Sant Miquel. Seguint la pista arribareu a Can Serra de l'Arca, una gran masia amb amples vistes sobre la vall de l'Avencó i punt de confluència amb el GR 2. A pocs metres agafareu un corriol que desemboca a la pista que us conduirà fins al dolmen de Cruïlles, la font Fresca i l'església romànica de Sant Martí d'Aiguafreda de Dalt, que dóna nom al sender.

Seguiu la pista que porta a la masia de l'Afrau i després agafeu el corriol que us baixarà a la riera de Martinet, que creuareu pel gorg de la Sort. El sender ressegueix la riera i acaba a la font dels Enamorats, de nou al nucli d'Aiguafreda. Tornareu al punt d'inici creuant el nucli urbà tot seguint la carretera N-152a.

Al díptic trobareu un codi QR que us enllaçarà amb el qüestionari "Opineu sobre el parc" i que us convidem a omplir.

Descarregueu-vos el díptic amb tota la informació i el mapa de l'itinerari a l'enllaç següent.