Montseny S'estrena un vídeo promocional de la CETS al Montseny

El Fòrum de la Carta Europea de Turisme Sostenible del Montseny lliura la segona renovació de l'acreditació a les sis primeres empreses que s'hi van adherir

22/03/2023

Sis empreses van rebre la renovació de la seva acreditació a la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny el dijous 16 de març a la tarda a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Taradell. Era la 28a edició del Fòrum Permanent de la CETS des que es va iniciar el 2011, i amb aquesta ja s’han visitat tots els municipis de l’àmbit CETS. La reunió també va servir per presentar el nou vídeo sobre la Carta al Montseny i per treballar en propostes de comunicació.

Al Fòrum hi van participar 32 persones, que representaven setze entitats del sector públic i tretze del sector privat. La reunió va començar amb la benvinguda de Juana Barber, cap del Servei de Gestió de Parcs Naturals i directora de la Reserva de la Biosfera del Montseny, que va explicar el projecte Next Generation dels parcs acreditats amb la CETS amb Turisme de la Diputació.

A continuació, Xavier Navalón, director del Parc Natural del Montseny, va explicar els treballs realitzats per la redacció del Pla de protecció del medi natural i el paisatge del Parc Natural del Montseny i del procés de participació i el repte de futur i la oportunitat que aquest fet suposa.

A més, es va informar dels nous materials de comunicació de la CETS, un roll-up, amb informació principal dels objectius de la CETS  i que està a disposició de les empreses i entitats pertanyents al Fòrum i també es va presentar, en primícia, un vídeo divulgatiu per a xarxes socials i altres mitjans que explica el projecte i dona visibilitat a les empreses acreditades.

Posteriorment, es va repartir l’auditori en grups de treball per poder debatre i incidir en l’execució d’una de les accions del Pla d’acció de la CETS, concretament l’acció sobre la "sensibilització i conscienciació per una visita responsable i respectuosa". Es va fer un treball en grups per decidir de forma conjunta quins són els missatges i com s’han de donar als visitants en diverses temàtiques que afecten al Parc (bany en rieres i gorgs, incendis, gossos lligats...).

Finalment i per cloure l’acte, es va realitzar l’acte de reconeixement per a la renovació de sis empreses CETS: EducaViladrau, Aprèn Serveis Ambientals, ADEMC, Fonda Montseny, La Morera i el Bellver-la Calma. Per totes elles és la segona renovació, ja que van ser les primeres empreses que es van acreditar. També es va agrair el seu treball, convenciment i filosofia CETS. L’acte va finalitzar amb un piscolabis amb productes locals gentilesa de l’Ajuntament de Taradell.

Categoria: Montseny, ODS, Vídeos,