Montseny Elisabet Ros, tècnica d'Ús Públic del Parc Natural del Montseny, va ser l'encarregada de fer la presentació

El Parc Natural del Montseny presenta el nou servei de transport públic integrat

03/12/2018

El divendres 16 de novembre, a l’Esquirol, va tenir lloc la jornada ‘Cal pagar per accedir a la natura?’. Amb aquest títol provocatiu es pretenia tant que la sessió aprofundís en els impactes i conflictes que genera l’ús públic massiu d’alguns espais naturals com, alhora, conèixer experiències i mecanismes d’intervenció que s’han adoptat o es volen adoptar per solucionar-los.

La jornada fou organitzada pel Grup de Recerca Consolidat d’Anàlisi Territorial i Desenvolupament Regional (ANTERRIT) del Departament de Geografia de la Universitat de Barcelona. Amb l’assistència d’una cinquantena de persones entre tècnics municipals i estudiants del màster oficial en Planificació Territorial i Gestió Ambiental es va posar de manifest la importància dels mitjans de comunicació i les noves tecnologies per a la difusió de determinats espais i els conflictes amb el territori que aquesta freqüentació pot generar.

En la taula rodona es van explicar diferents experiències en la gestió de l’ús públic de diferents espais en la qual es van donar diferents eines per a la millora de la gestió. Així mateix, es van explicar les noves iniciatives que es volen implantar al mateix ajuntament de l’Esquirol per l’accés a la Foradada. Les millores en la gestió al torrent de la Cabana realitzades per l’Ajuntament de Campdevànol, la problemàtica de la hiperfreqüentació en la zona de la riera de Merlès, a cavall entre el Lluçanès i el Ripollès, també les millores en els aparcaments i l’ordenació de l’ús públic a la platja d’Es Castell de Palamós.

Transport públic integrat Bus Parc El Montseny

També es va parlar de la iniciativa, implantada a partir del mes d’octubre del 2018, d’un servei entre l’estació de Rodalies de Sant Celoni i el Parc Natural que funciona els dissabtes, diumenges i festius. Les noves línies regulars de transport públic permeten accedir al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i constitueixen una aposta clara per la mobilitat sostenible. De novembre a maig (mesos d’hivern i primavera), hi ha cinc serveis per sentit i línia i, de maig a octubre, hi haurà sis serveis.

El servei de bus al Parc Natural del Montseny està gestionat per l’empresa Sagalés, concessionària de la línia. Els bitllets senzills tenen un preu de 2,20 euros. El bitllet combinat tren-bus per tal que els visitants puguin arribar a Sant Celoni amb el tren de rodalies de Renfe i allà agafar el servei de bus fins al Parc té un preu per anada i tornada de 10,80 euros des de Barcelona, de 7 euros des de qualsevol estació del tram Granollers Centre - Maçanet-Massanes, i de 13,10 euros des de qualsevol estació del tram Girona - Sils. Per als infants fins als 12 anys el servei és gratuït.

En aquesta pàgina web trobareu més informació sobre els horaris, parades, preus, etc. del Bus Parc al Parc Natural del Montseny.

Categoria: Montseny, Diputació de Barcelona, ODS, general,