Montseny La participació és exclusivament en línia a través de la web del concurs

Es convoca FotoMontseny, nou concurs internacional de fotografia de natura

09/08/2018

Amb motiu de la celebració, enguany, dels quaranta anys de la Reserva de la Biosfera del Montseny, FotoMontseny esdevé un concurs internacional de fotografia de natura que se centra en les reserves de la biosfera. El certamen de fotografia està organitzat pel Museu Etnològic del Montseny, l’Ajuntament d’Arbúcies i la Secció Fotogràfica Centre d’Arbúcies amb la col·laboració del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i de les diputacions de Barcelona i Girona, que gestionen el Parc Natural.

FotoMontseny va néixer l’any 2010 i durant aquests anys s’ha convertit en un referent per als aficionats a la fotografia de natura en tots els seus registres i del públic en general, que valora l’oportunitat de poder compartir aquests treballs i coneixements a través de les activitats i exposicions que omplen les sales del Museu Etnològic del Montseny, la Gabella.

Enguany, el concurs s’obre a la participació de fotògrafs de tot el món perquè presentin fotos realitzades a qualsevol de les reserves de la biosfera declarades dins del programa Home i Biosfera per la UNESCO o als espais naturals protegits a Catalunya.

El termini d’inscripció està obert fins al 7 d’octubre del 2018 al web del concurs FotoMontseny2018.

A més de ser un dels actes de la celebració dels 40 anys de la Reserva de la Biosfera del Montseny, aquest concurs és el primer esdeveniment del certamen fotogràfic FotoMontseny2018, organitzat per l’Ajuntament d’Arbúcies, el Museu Etnològic del Montseny i la Secció Fotogràfica Centre d’Arbúcies.

Els participants poden presentar un màxim de 15 fotografies en alguna de les tres categories del concurs: Reserves de la Biosfera - paisatges; Reserves de la Biosfera - flora i fauna; i Espais naturals protegits de Catalunya - paisatges i flora i fauna.

FotoMontseny té un jurat format per tres persones de reconegut prestigi d’àmbit internacional: Javier Camacho, Paco Membrives i Pere Soler. El concurs està dotat amb 2.600 euros de premis en metàl·lic. Destaquen els 1.200 euros per a la fotografia guanyadora del concurs.

La presentació de les fotografies finalistes (10 per categoria) i de les fotografies guanyadores tindrà lloc l’1 de desembre a Arbúcies, dins el certamen fotogràfic FotoMontseny2018.

Font de la informació: Diputació de Barcelona i FotoMontseny

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Montseny, general,