Montseny Les excavacions han permès entreveure una fortificació ibera

Inauguració del sender d'accés al poblat ibèric del Puig del Castell de Samalús

28/03/2015

L'Ajuntament de Cànoves i Samalús i el Parc Natural del Montseny han senyalitzat un camí d'accés al poblat ibèric del Puig del Castell de Samalús. L'acte d'inauguració va aplegar un gran nombre de veïns del municipi així com d'altres poblacions vallesanes.

El dissabte 28 de març, es va inaugurar el sender d'accés al poblat iber. Aquesta iniciativa municipal en col·laboració amb el Parc Natural del Montseny pretén donar a conèixer un nou jaciment ibèric de grans dimensions i molt interessant des del punt de vista arqueològic. Les excavacions, dutes a terme i dirigides per l'arqueòleg Marc Guàrdia, han permès entreveure una fortificació ibèrica d'unes característiques singulars.

La jornada va començar al matí amb l'ascensió al Puig del Castell, amb una afluència molt important dels habitants de Cànoves i Samalús així com d'altres zones del Vallès Oriental, els quals es van reunir per descobrir aquestes importants restes arqueològiques. A dalt del cim, un cop arribats al poblat iber, una escenificació teatral va transportar els assistents 2000 anys enrere. A continuació, tothom va poder gaudir d'un passeig per la fortificació.

Un cop acabada l'excursió, va tenir lloc la inauguració oficial de l'itinerari al punt d'inici del sender, amb la presència de l'Alcalde de Cànoves i Samalús, Sr. José Luis López, el diputat adjunt d'Espais Naturals, Il·lm. Sr. Andreu Carreras, el president del Consell Comarcal del Vallès Oriental, Sr. José Orive, i l'arqueòleg Marc Guàrdia. Per finalitzar la jornada, el restaurant Can Candelich, membre del col·lectiu vallesà CuinaVO, va oferir un pica-pica amb plats típics de l'època ibèrica.

Categoria: Montseny, general,

Tags: conservació, patrimoni arqueològic, ibers,