Montseny Les inscripcions s'obren el dimecres 3 d'octubre

L'Ajuntament de la Garriga i el Museu Etnològic del Montseny ofereixen un Curs d'Interpretació del Patrimoni amb perspectiva de gènere

27/09/2022

L’Ajuntament de la Garriga i el Museu Etnològic del Montseny, la Gabella (MEMGA) ofereixen un nou curs de formació en Interpretació del Patrimoni (IP), enguany, dedicat a la IP amb perspectiva de gènere. La proposta, que tindrà lloc els dies 9, 10 i 11 de novembre a la sala polivalent de Can Luna, està organitzat conjuntament per les àrees de Patrimoni i Igualtat de l’Ajuntament, amb el MEMGA. Les inscripcions s’obren el dia 3 d'octubre.

Aquest any, el curs permetrà reflexionar i analitzar la representació femenina i identificar estereotips de gènere en espais patrimonials, mostrar exemples de bones pràctiques, i adquirir les eines necessàries per dissenyar estratègies i propostes divulgatives amb perspectiva de gènere que contribueixin a valorar, protegir i difondre la cultura i el patrimoni amb un enfocament divers, inclusiu i accessible.

Serà impartit per l’associació Herstóricas i, en concret, per Mariela Maitane, membre de l’Asociación para la Interpretación del Patrimonio, experta en els camps de la difusió i la interpretació del patrimoni i en la perspectiva feminista aplicada a la cultura i el llegat.

Està dirigit al personal vinculat a la mateixa gestió turística i patrimonial garriguenca i és especialment interessant també per a persones vinculades professionalment al món dels museus, de la gestió turística, patrimonial, ambiental i/o cultural, tant del món públic com privat, o a tothom qui s’estigui formant en aquests camps.

Les places del curs són limitades i el període d’inscripcions s’iniciarà el dilluns 3 d’octubre. Es pot consultar tota la informació en aquest enllaç a la web de l’Ajuntament de la Garriga.

Font de la informació: Ajuntament de la Garriga

Categoria: Montseny, ODS,