Montseny | Montesquiu Fa 22 anys que es fa al Montseny i 18 a Montesquiu

La igualtat de gènere, eix vertebrador de les agendes escolars del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i del Parc del Castell de Montesquiu

05/09/2022

Per 22è any, els alumnes de sisè de primària de 15 escoles dels municipis del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny disposen de l’Agenda escolar. I per 18è any els del Parc del Castell de Montesquiu. Enguany les agendes estan relacionades amb l'objectiu n. 5 de Desenvolupament Sostenible (ODS): aconseguir la igualtat entre els gèneres i apoderar totes les dones i nenes.

L’Agenda escolar del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny és un recurs didàctic vinculat al programa d'educació ambiental El Montseny a l'Escola, organitzat per l'Àrea d'Infraestructures i Espais naturals de la Diputació de Barcelona i pel Servei de Medi Ambient de la Diputació de Girona. Se n’han editat 850 exemplars.

En aquesta Agenda hi participen les escoles Aqua Alba (Gualba), Doctor Carulla (Arbúcies), Els Castanyers (Viladrau), Farigola (Seva), Giroi (la Garriga), La Muntanya (Aiguafreda), L’Alzinar (Campins), L’Estelada (Cànoves i Samalús), Montmany (Figaró-Montmany), Montseny (Breda), El Gurri (Taradell), Puiggraciós (la Garriga), Tagamanent (la Garriga), Torre Roja (Sant Pere de Vilamajor) i Vallmanya (Sant Esteve de Palautordera).

Viu el parc escolar

En el cas de la del Parc del Castell de Montesquiu, està vinculat al programa escolar Viu el parc i a l'Àrea d'Infraestructures i Espais naturals de la Diputació de Barcelona. L’agenda es fa amb l’objectiu 17, treballant en xarxa i establint aliances entre l'alumnat de cicle superior de les escoles del Parc Natural, amb la coordinació de viladraueducacio.com. Se n’han imprès 345, per als alumnes de les escoles el Rocal (Montesquiu), la Baumeta (Santa Maria de Besora), Segimon Comas (Sant Quirze de Besora) i Santa Bàrbara (Vidrà).

Les escoles han fet una mostra d'accions, entrevistes, xerrades i exposicions, entre d'altres, a aquelles dones que han considerat especials als seus municipis. Cada vuit setmanes hi ha una proposta educativa per debatre a l'aula sobre la igualtat de gènere. Aquest any, també, a cada setmana a la vista, s’ha inclòs referències setmanals a les contribucions de les dones en diferents àmbits, com ara la ciència, l’educació ambiental, els drets humans o la sostenibilitat.

Categoria: Educació ambiental, Montseny, Montesquiu, Educació ambiental, Viu el parc, ODS, Llibres, revistes i CD,

Agendes escolarsAgendes escolars