Montseny S'hi va presentar el document elaborat amb diverses entitats del territori

Les bones pràctiques excursionistes al Parc Natural del Montseny, explicades a la jornada d'Esport i natura de les Franqueses del Vallès

29/11/2022

En el marc de la jornada 'Esport i natura', organitzada per l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès i la Biblioteca Municipal de Bellavista el 15 de novembre, la tècnica d’Ús públic i educació ambiental del Parc Natural del Montseny, Elisabet Ros, va oferir una xerrada sobre les bones pràctiques excursionistes al Parc Natural. L’activitat estava prevista inicialment el març del 2020, però va ser ajornada per la pandèmia.

La jornada va comptar amb més d’un centenar de participants, la majoria de l'alumnat dels cicles formatius de l'Institut Lauro, especialitzats en esport i natura. Es va fer a la Biblioteca Municipal de Bellavista, que se centra en la temàtica relacionada amb l’esport com a Biblioteca de l’Esport.

En la primera part, Eduard Inglés Yuba, doctor en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport i director de l'INEFC, va abordar el tema de l'esport en el medi natural, del tipus de pràctiques i del coneixement dels espais naturals a través de l'esport.

En la segona part, la participació del Parc Natural es va centrar en l’explicació dels seus objectius generals i de la importància de les activitats organitzades en el medi natural, atès que el Montseny n’és un gran receptor. La tècnica d’Ús públic i educació ambiental Elisabet Ros va explicar que la majoria d’activitats organitzades requereixen autorització del Parc.

Ros també va explicar el Document de bones pràctiques en activitats excursionistes que es va elaborar al Montseny amb la participació de diverses entitats implicades del territori i que va ser aprovat el 2013. Aquest document serveix per tenir unes recomanacions bàsiques per tal que les activitats organitzades al medi natural es facin amb garanties i tenint en compte la protecció i la conservació del Parc Natural.

Categoria: Gestió del medi, Montseny, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS, Notícies d'arreu,