Montseny En el marc del 19è Fòrum Permanent

Les primeres deu empreses de l'àmbit del Parc Natural del Montseny acreditades amb la Carta Europea de Turisme Sostenible renoven certificació

15/12/2017

El 19è Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) es va reunir el dimarts 12 de desembre a la sala polivalent de l’Ajuntament de Tagamanent. L’acte va comptar amb la presència de 42 persones, entre representants d’empreses, entitats i representants dels municipis i del Parc Natural.

L’objectiu principal de l’acte era el reconeixement i validació de la renovació de les deu primeres empreses que es van acreditar amb la Carta Europea de Turisme Sostenible l’any 2014 així com retre comptes de l’estat actual de la CETS al Parc Natural del Montseny.

La sessió va començar amb una presentació i aprovació dels indicadors estratègics per avaluar l’impacte de la CETS al Montseny que s’han elaborat durant aquest últim any en diferents grups de treball. També es va parlar del grau d’implicació dels municipis i de l’aplicació dels criteris de participació que es duran a terme durant el primer semestre del 2018.

En aquesta reunió del Fòrum Permanent, com a espai de consulta i participació de la Carta Europea de Turisme Sostenible, es va presentar el nou logotip de la CETS, amb una nova imatge corporativa, i el tríptic de difusió de les disset empreses acreditades actualment amb el segell de qualitat CETS al Montseny.

La trobada va acabar amb la renovació de l’acreditació de les primeres deu empreses amb certificació CETS: ADEMC (Sant Esteve de Palautordera), l’Hostal Bell-lloc (Riells de Montseny), Educa Viladrau (Viladrau), el Romaní de Breda (Breda), la Fonda Montseny (Montseny), Apartaments cal Ferrer (Montseny), La Morera (el Brull), Aprèn Serveis Ambientals (el Figaró i Montmany), Can Cuch (Cànoves i Samalús) i el Bellver-l'Agustí (Tagamanent), les quals van destacar l’oportunitat que els ha brindat gaudir d’aquest segell de qualitat per al desenvolupament de la seva activitat i poder treballar conjuntament. També van mostrar la voluntat i la il·lusió per seguir participant i van animar les altres empreses a adherir-se a la CETS.

Des de l’Ajuntament de Tagamanent es va explicar als assistents com s’ha aconseguit disposar d’un obrador municipal per a l’elaboració de productes agroalimentaris. La reunió va acabar amb una visita a l’obrador ja que aquest es troba en la part annexa de la sala on se celebrava el Fòrum Permanent. Un pica-pica degustació amb productes locals va cloure l’acte.

Si voleu conèixer amb detall la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural del Montseny i a altres parcs de la Xarxa de Parcs Naturals consulteu la pàgina web Turisme sostenible als espais naturals.

Categoria: Montseny, general,