Montseny La capsa dels sentits a Breda es farà el dissabte 2 d'octubre

Música, contes, tallers i la Fira de la Mel Ecològica animen la Matinal Viu el parc del Parc Natural del Montseny

23/09/2021

En un esplèndid matí de diumenge, el 19 de setembre es va celebrar la 29a Matinal Viu el parc al Parc Natural del Montseny, enguany, força més normalitzada. Unes 260 persones van acudir al Brull on, entre les 10.30 i les 14 h, van gaudir diverses activitats amb els contes com a protagonistes, un taller de flors reciclades i l’espectacle musical de cloenda. Una altra novetat positiva d'aquest 2021 ha estat tornar a compartir espai amb la tradicional Fira de la Mel Ecològica del Brull.

Les nombroses famílies que van assistir a la 29a Matinal Viu el parc del Parc Natural del Montseny van poder gaudir, d’una banda, de l’espectacle “Un país de contes”, amb històries fantàstiques, cançons i titelles, i, d’una altra, de l’espectacle de la companyia de la Susagna Navó “Contes al cistell”. En aquesta proposta,  cistells de diferents mides ocupaven l’espai central i tots portaven a dins un conte o un joc. Ambdues propostes es van organitzar amb dos passis cada una de mitja hora.

Per completar les activitats, al llarg del matí les LabCreatiu van impartir un taller de flors de paper en el qual s’ensenyava als participants a elaborar-les amb material reciclat de revistes.

A partir de les 12.30 h, l’espectacle d’animació musical per a totes les edats “Cassoles, olles i cançons”, d’en Carles Cuberes Grup, va cloure de manera molt animada la Matinal.

En aquesta edició, la Matinal va tornar a compartir espai amb la VII Fira de la Mel Ecològica del Brull, sens dubte, una bona notícia. La Fira, organitzada per l'Associació Apicultors Ecològics amb la col·laboració de l'Ajuntament del Brull i la Diputació de Barcelona, s’adreçava tant a professionals com a aficionats i públic en general. Es va oferir des d’una jornada tècnica centrada en la poca oferta de pol·len de producció ecològica fins a tastets de mel, parades amb productes ecològics i un servei de restauració.

Més activitats Viu el parc

El 29è Viu el parc al Parc Natural del Montseny no s'atura i, d'una banda, La capsa dels sentits a Breda, prevista el 14 d'agost però que es va haver d'ajornar, es farà finalment el dissabte 2 d'octubre. Per assistir-hi, cal fer inscripció prèvia mitjançant aquest formulari.

D'una altra, fins al novembre s'organitzen diverses activitats municipals Viu el parc que es poden consultar en aquest enllaç.

Tot i la tranquil·litat que aporta l’experiència de la gestió, fins al moment, de set Matinals arreu dels parcs en el marc de la pandèmia i la millora de la situació sanitària, la preparació, organització, bon desenvolupament i implementació escrupolosa de tots dels protocols indicats pel PROCICAT van tornar a ser la prioritat de la jornada. És per això que es vol agrair la predisposició i col·laboració de l'Ajuntament del Brull, els serveis sanitaris i el personal i guardes del Parc Natural del Montseny així com dels assistents.​​​

Font de la informació: Viu el parc

Categoria: Educació ambiental, Montseny, Educació ambiental, Viu el parc, Exposicions virtuals,