Montseny Finançat per la Diputació de Barcelona

Montseny obre el primer centre de recepció de caça de senglar per a la seva distribució comercial

28/03/2017

El 24 de març, el municipi de Montseny va inaugurar el primer centre de recollida d’animals de caça major, bàsicament senglars, d’aquestes característiques que funciona a les comarques de Barcelona, per a la comercialització d'aquesta carn amb totes les garanties sanitàries. La inauguració d'aquest centre, finançat per la Diputació de Barcelona, ha comptat amb l’assistència del diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, juntament amb l’alcalde de Montseny, Alfons Planas, i el gerent de l’empresa Senglars de Girona, Arnau Padrosa, que gestiona el centre.

Situat en les instal·lacions de l’escorxador municipal, compta amb una línia específica per al control sanitari i procediments higiènics dels animals de caça i per al seu tractament d’acord amb la legislació vigent. La línia de caça disposa de túnels de fred i recepció separats de la resta d’animals que es tracten en l’escorxador, amb instal·lacions per a la neteja i depuració d’aigües així com per al tractament dels residus.

L’objectiu d’aquesta instal·lació, finançada per la Diputació de Barcelona amb un cost de 100.000 euros, és ser centre de recepció dels exemplars de caça abatuts pels caçadors en l’àmbit del Parc Natural del Montseny, en el que oficialment es capturen més de 2.000 porcs senglars en temporada de caça. Aquesta xifra augmenta any rere any i se superen de vegades el centenar d'animals capturats en una sola jornada de caça.

En aquest moments, fins a catorze colles de caçadors del senglar utilitzen les instal·lacions de l’escorxador municipal, en dies no coincidents de matança, com a punt de recepció de les peces capturades amb la finalitat de poder realitzar-se el control sanitari corresponent i facilitar la comercialització de la seva carn.

Durant la inauguració, el diputat adjunt d'Espais Naturals, Jesús Calderer, va remarcar la importància d’aquest centre per donar sortida comercial als animals de caça, especialment senglars.

Així mateix, Calderer va ressaltar la importància del centre per al control i gestió dels residus de les restes d’aquests animals, ja que tenen el tractament adequat, posant també de relleu la necessitat que els caçadors disposin d’un lloc segur on portar els animals i n’obtinguin un benefici econòmic. En aquesta línia, Calderer també va expressar la voluntat de la Diputació de Barcelona de poder estendre aquest model de centre de caça a d'altres punts de la demarcació per facilitar tant el control sanitari dels animals de caça i el tractament dels residus.

Comercialitzar la carn de caça de senglar

Amb aquesta instal·lació es possibilita la comercialització d’aquesta carn de caça per al consum humà a partir de la seva transformació en diversos productes de consum. La carn de senglar, altament preuada i valorada en nombrosos països europeus (especialment Itàlia, França i Alemanya) és un producte que s’està introduint en el mercat català.

En aquests moments, algunes empreses catalanes estan introduint i comercialitzant la carn de caça en diversos establiments i restaurants, per les seves propietats i valors culinaris i nutricionals, i igualment per a l’elaboració de productes com ara embotits, especialment llonganisses, però també hamburgueses i altres derivats.

Per a més informació, podeu veure el vídeo següent.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Montseny, general,