Montseny | Diputació de Barcelona Les visites són gratuïtes, però cal inscripció prèvia

Reobre la Fortificació ibèrica de Montgròs, al Parc Natural del Montseny, amb l'organització de visites guiades

24/10/2022

El Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) reobrirà el dissabte 29 d’octubre les visites guiades a la Fortificació ibèrica de Montgròs, situada al Brull, al Parc Natural del Montseny. Les visites al jaciment ibèric es faran un dissabte al mes a les 11 h del matí fins a l’estiu. En concret, el 29 d’octubre i 26 de novembre del 2022 i 18 de març, 15 d'abril, 20 de maig, 17 de juny i 15 de juliol del 2023. Són gratuïtes i amb places limitades, per això és imprescindible inscripció prèvia al correu electrònic s.patrimonial@diba.cat.

La Fortificació ibèrica de Montgròs es troba al sud-est del municipi del Brull (Osona), en el Parc Natural del Montseny i a una altitud d'uns 759 metres sobre el nivell del mar. La muralla del turó del Montgrós era una fortificació ibèrica des de la qual es controlava el pas de Collformic, una de les vies d'entrada a la plana des de la costa.

L’espai, que ha estat tancat per millorar-ne l’accés, és propietat de la Diputació de Barcelona i es gestiona de forma conjunta entre el Servei de Gestió de Parcs Naturals i el Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) i en col·laboració amb l’Ajuntament del Brull. Justament, al Centre d’Informació del Brull hi ha una exposició amb informació sobre la fortificació.

Visites guiades

L’acollida dels visitants serà a les 11 h al Centre d’informació de la Rectoria del Brull. El desplaçament fins al conjunt arqueològic (4,8 km) s’efectuarà amb mitjans particulars. Cal disposar d’un vehicle apte per a pista forestal. La visita té una durada aproximada d’una hora i mitja. El recorregut té una dificultat baixa, però inclou alguns trams d’escala. Es recomana portar calçat còmode.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals i Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL)

Categoria: Montseny, Diputació de Barcelona, Educació ambiental, ODS,