Montseny Tota la informació i notícies es pot seguir consultant a la pàgina web del projecte

S'edita el 15è i darrer butlletí electrònic del projecte Life Tritó Montseny

11/01/2023

El butlletí electrònic aplega les darreres notícies relacionades amb el projecte: la participació a les XVIII Jornades Herpetològiques Catalanes i la crònica de la Jornada de cloenda del projecte Life Tritó Montseny, feta l'1 de desembre del 2022 a Seva. Nascut l’abril del 2019 i amb una periodicitat trimestral, en total s’han elaborat 15 butlletins que rebien els subscriptors i es troben a la web. Un cop finalitzat el projecte Life, el butlletí s’atura, però es pot consultar tota la informació i les notícies a la pàgina web del projecte.

Ja es pot consultar el 15è i darrer butlletí del Life Tritó Montseny. Aquesta última tramesa aplega les notícies de les XVIII Jornades Herpetològiques Catalanes, en què diverses comunicacions orals van tenir com a protagonista el tritó del Montseny (Calotriton arnoldi). L’esdeveniment estava organitzat per la Societat Catalana d’Herpetologia (SCH) i es van fer a Vallbona de les Monges, a l’Urgell, els dies 21, 22 i 23 d’octubre del 2022.

L’altra notícia destacada és la de la Jornada de cloenda del Life Tritó Montseny, realitzada a Seva el dijous 1 de desembre. Durant la sessió, es van fer balanç i explicar els treballs de gestió i conservació per a la millora de l’hàbitat del tritó; així com de la tasca dels centres de cria en captivitat al Zoo de Barcelona, al Centre de Fauna de Pont de Suert, al Zoo de Chester i des del 2021 al Centre de Recerca i Educació Ambiental de Calafell (CREAC).

El projecte europeu Life Tritó Montseny s’ha desenvolupat entre els anys 2016 i 2022, i ha assolit les 49 accions previstes entorn el tritó del Montseny i el seu hàbitat amb l’objectiu de solucionar les amenaces principals de l’espècie i garantir-ne la conservació amb, per exemple, intervencions en el territori per garantir la connectivitat fluvial, la restauració d’hàbitats de ribera o assegurar el cabal dels torrents.

També la comunicació ha estat un element important del projecte. Així, durant tots aquests anys s’ha fet difusió a les diverses xarxes socials del projecte Life Tritó Montseny (Twitter i Youtube), del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny així com als diversos canals dels socis del projecte.

Entre les accions comunicatives, l’abril del 2019 va néixer el butlletí del Life Tritó, amb una periodicitat trimestral i la possibilitat de rebre’l en català, castellà o anglès.

Si bé el projecte ha arribat a la fi, i a partir del 2023 no es generaran més novetats, la pàgina web continua activa i es poden seguir consultant tots els continguts, entre d’altres, les notícies aparegudes als mitjans de comunicació, les notes de premsa i tots els recursos de comunicació penjats a la web des de l'inici. Al llarg d’aquests anys, s'han elaborat i difós 143 notícies i 15 butlletins trimestrals en format electrònic en català, castellà i anglès. També el canal Youtube segueix actiu, amb els diversos vídeos i càpsules del projecte.

Font de la informació: Life Tritó Montseny

Categoria: Paisatge, Hidrologia, Meteorologia, fauna, vertebrats, amfibis, hàbitats, Recerca i seguiment, Divulgació, Webs, Publicacions, Montseny, Biodiversitat, Diputació de Barcelona, ODS, Notícies d'arreu, Webs i butlletins digitals,