Montseny En el marc del programa El Montseny a l'escola

Es publica la 21a edició de l'Agenda escolar del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny

L'Agenda escolar del Montseny del curs 2021-2022. Autor: XPN

15/09/2021

Uns 860 alumnes de quinze escoles dels municipis del Parc han rebut aquest curs la 21 edició de l'Agenda escolar del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny. La publicació està editada per l'Àrea d'Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona i pel Servei de Medi Ambient de la Diputació de Girona en el marc del programa educatiu El Montseny a l’escola. Se n'ha fet un tiratge de 972 exemplars.

El Montseny a l’escola, iniciat l’any 2007, és un programa d’educació ambiental adreçat a l’alumnat de primària dels municipis de l’àmbit del Parc Natural i Reserva de la Biosfera. Actualment, hi participen divuit escoles. El programa apropa el Montseny als infants i joves de les escoles, però també a les seves famílies, i els desperta l’interès, la motivació i les capacitats per conservar i millorar el seu entorn més immediat.

Aquesta agenda vol ser un recurs didàctic i útil per a tothom. És per això que, amb la coordinació de viladraueducacio.com i el suport de la resta d’empreses d’educació ambiental vinculades al programa, els alumnes de cicle superior de les escoles del Parc Natural han fet un treball d’inspiració i recerca per aportar continguts que ajudin a conèixer una mica més l’entorn.

Aquest curs l'Agenda fa un recull de les experiències que ha viscut l’alumnat durant els darrers mesos. Un curs molt especial marcat per la pandèmia de la COVID-19, que els ha servit per aprendre a valorar el que tenen més a prop i identificar un seguit d’emocions que fins ara no coneixien.

Setmanalment, l'Agenda també destaca diverses notes històriques que els faran descobrir curiositats i els ajudaran a conèixer més a fons tots els municipis del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

En aquesta Agenda hi participen les escoles Aqua Alba (Gualba), Doctor Carulla (Arbúcies), Els Castanyers (Viladrau), Farigola (Seva), Giroi (la Garriga), La Muntanya (Aiguafreda), L’Alzinar (Campins), L’Estelada (Cànoves i Samalús), Montmany (Figaró-Montmany), Montseny (Breda), Puig Drau (Montseny), Puiggraciós (la Garriga), Tagamanent (la Garriga), Torre Roja (Sant Pere de Vilamajor) i Vallmanya (Sant Esteve de Palautordera).

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Divulgació, Montseny, Biodiversitat, Educació ambiental, Viu el parc, ODS, Llibres, revistes i CD,