Montseny El 6 de juliol a Tona

Se celebra el Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) al Montseny

11/07/2016

El passat 6 de juliol va tenir lloc a Tona la primera reunió anual del Fòrum Permanent de la CETS, la primera després de la presentació del dossier de candidatura per a la renovació i la visita de l'auditora durant el mes de maig d'enguany.

En aquesta ocasió, el Fòrum Permanent va comptar amb un quòrum d'assistència de 44 persones, entre ells els representants de 17 ens privats, 12 ajuntaments i 15 provinents d'altres administracions. Aquests dades indiquen com, dia a dia, es consolida l'assistència als fòrums, un espai idoni de treball i participació per als diferents tipus d'agents implicats en el turisme del Montseny.

Durant el Fòrum Permanent es va donar compte dels resultats de l'auditoria, si bé la conclusió i veredicte per a la renovació no arribarà fins al mes d'octubre. També es va oferir un espai de temps per tal que cada representant del grup de treball pogués opinar sobre què suposa la CETS per a la seva associació o entitat, quina és la seva implicació i quines són les actuacions de futur vinculades al projecte.

Així doncs, es van poder escoltar les opinions dels representants del Consell Coordinador al Fòrum, de l'Associació de Propietaris del Montseny, del Consell Comarcal del Vallès Oriental, d'Osona Turisme, de l'Oficina de Turisme de la Diputació de Barcelona, de l'Associació d'empresaris turístics del Montseny i del Parc Natural del Montseny.

Abans de la celebració del fòrum, des de l'Ajuntament de Tona es va convidar tots els assistents a una visita al jaciment del Camp de les Lloses. Unes 13 persones es van reunir a les 17 h davant el jaciment per tal d'escoltar i gaudir de les explicacions de les troballes i particularitats d'aquest espectacular jaciment ubicat enmig del casc urbà del municipi osonenc.

Si voleu conèixer en profunditat la implantació de la CETS al Parc Natural del Montseny, podeu consultar la web sobre turisme sostenible als espais naturals posada en marxa recentment al portal web de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona així com la pàgina web d'Europarc.

Categoria: Educació ambiental, Montseny, general,