Montseny La convocatòria va aplegar un gran nombre de participants i públic

El municipi de Seva cuina per la Biosfera

09/10/2017

El diumenge 8 d’octubre es va fer a Seva la segona sessió del Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny, en el marc de la Festa del Bolet. Els onze plats presentats demostren el compromís d’aquest municipi osonenc amb la nostra cuina.

Un total d’onze plats, tots ells presentats per dones, van competir el diumenge 8 d’octubre a Seva per passar a la fase final del 2n Concurs de Receptes de la Biosfera. En el marc de la Festa del Bolet, un jurat format per l’empresària Paquita Clot, el cuiner Joan Font i la mestra jubilada Anna Maria Garcia es va enfrontar a la difícil tasca de seleccionar, davant d’un públic amatent, el millor primer plat, el millor segon i les millors postres.

Dues cremes de carbassa, unes mongetes amb cansalada i bolets, un creatiu tetraedre de patates i uns galets farcits que ens avançaven el Nadal competien entre els primers plats. La diversitat d’ingredients, a més de mostrar la riquesa del nostre territori, feia més emocionant la pugna. Després del tast, les mongetes van aconseguir superar els altres aspirants.

A continuació, acompanyats per la música festiva que arribava del carrer, uns peus de porc amb samfaina i un cabrit al forn amb bolets van abocar el jurat a una resolució de blanc o negre. El premi al segon plat va ser, finalment, per al cabrit.

Entre les postres cridava l’atenció una modesta llesca de pa untada amb llet condensada marró, un berenar de diverses generacions locals que està documentat des del segle XIX. Al seu costat, unes croquetes de poma amb pinyons, un flam, una tortada i un pastís de castanyes i camagrocs es disputaven el darrer premi. El flam va assolir la millor puntuació de tots els plats i així va batre els seus rivals.

Proclamat el veredicte, les guanyadores, que passaran a la fase final, van rebre com a premi un lot de productes de la Festa del Bolet. Tot seguit, el públic assistent va tenir ocasió de fer també un tastet dels plats presentats, per cloure un acte perfectament organitzat per l’Ajuntament de Seva.

Us recordem que el Concurs continua endavant i que els homes també estan convidats a demostrar les seves habilitats culinàries. Estigueu atents a les properes convocatòries:

· Arbúcies, 4 de novembre.

· Viladrau, 5 de novembre.

· Montseny: 12 de novembre.

Amplieu la informació sobre el Patrimoni Cultural Immaterial del Montseny.

Font de la informació: Institut del Patrimoni Cultural Immaterial (IPACIM)

Categoria: Montseny, general,