Montseny L'auditora va destacar la solidesa del compromís de les empreses

Té lloc l'Auditoria de verificació de la Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural del Montseny

30/05/2016

L'auditoria, realitzada els dies 11 i 12 de maig, va consistir en la visita, per part d'una auditora del Comitè de verificació de la Federació Europarc, de diferents iniciatives del territori que es troben incloses al programa d'actuacions de la Carta. També va tenir lloc una reunió amb el grup de treball en la qual es va poder copsar el nivell d'implicació i de participació dels seus diferents membres, així com una valoració global del que representa la Carta Europea de Turisme Sostenible per a cada entitat del territori. Finalment, es van realitzar visites a empreses adherides o que properament s'adheriran a la CETS.

L'auditoria es va tancar amb una reunió final en la qual l'auditora va destacar el bon treball que s'està realitzant en termes de participació i cooperació entre els diferents agents de l'àmbit i la solidesa del compromís de les empreses amb la Carta.

Dins el programa d'actuacions presentat, convé destacar les actuacions encaminades al foment del transport públic i a la creació d'infraestructures per tal d'incentivar aquest tipus de mobilitat, així com totes aquelles actuacions en les quals intervé la participació d'agents tant públics com privats per al desenvolupament dels principis del turisme sostenible.

Per a la renovació de la CETS per al període 2016-2020 és necessari que el Comitè de verificació de la Federació Europarc (l'ens que atorga i gestiona aquest certificat d'abast europeu) validi les anotacions de l'auditora. Es preveu que durant el proper mes de setembre el Parc Natural del Montseny - Reserva de la Biosfera obtingui resposta.

Mentrestant, cal seguir treballant amb les empreses i amb l'espai de participació del Fòrum Permanent de la CETS per a la implantació de l'estratègia de turisme sostenible al Montseny.

Per a més informació sobre el projecte de la Carta Europea de Turisme Sostenible i la seva trajectòria al Parc Natural del Montseny, podeu consultar la pàgina web sobre turisme sostenible als espais naturals, posada en marxa recentment al portal web de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Categoria: general, Montseny, Educació ambiental,