Montseny El dimecres 12 de desembre al poble de Montseny

Té lloc la 22a edició del Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) al Parc Natural del Montseny

17/12/2018

El 22è Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) es va reunir el dimecres 12 de desembre al poble de Montseny. L’acte va comptar amb la presència de 41 persones, entre representants d’empreses, entitats i representants dels municipis i del Parc Natural.

Quan s’acosta el mes de desembre, els agents implicats en el turisme sostenible del Montseny saben que tenen una cita. Es tracta de la reunió semestral del Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS).

Any rere any, el Fòrum Permanent es va consolidant com un espai de treball, de consens i participació que permet anar assolint els objectius marcats quinquennalment en el programa d’actuacions. Aquest cop, la reunió s’ha realitzat el dimecres 12 de desembre a les 18 h al Casal de Cultura del poble de Montseny. La trobada, en què es va revisar l’estat de les accions incloses a l’estratègia de turisme sostenible del Montseny, va comptar amb l’assistència de 41 persones que representaven 19 entitats i 20 empreses del sector privat.

Els assistents van poder matisar i opinar sobre aquelles accions en les quals consideraven que caldria posar més o menys rellevància. Així mateix, es va explicar quin era el procés a seguir a partir d’ara en la fase d’acreditació de les empreses i quines seran les noves empreses que es podran adherir a la Carta Europea de Turisme Sostenible. Està previst que es comenci a treballar en el procés d’adhesió durant el primer semestre de l’any 2019.

La vetllada es va cloure amb un piscolabis ofert a l’Ajuntament de Montseny durant el qual en un ambient distès tots els assistents van poder conversar i comentar la sessió.

Si voleu conèixer amb detall la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural del Montseny i a altres parcs de la Xarxa de Parcs Naturals consulteu la pàgina web Turisme sostenible als espais naturals.

Un reconeixement d'abast europeu

La Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) és un reconeixement d'abast europeu, gestionat per la Federació Europarc. La CETS garanteix un ús turístic del Parc compatible amb la conservació del territori, minimitzant els impactes negatius i contribuint al desenvolupament econòmic local.

El Parc Natural del Montseny i el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac estan acreditats amb la CETS des de l'any 2011 i els parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix des del 2017. Tots ells desenvolupen una estratègia turística sostenible elaborada i consensuada amb els agents implicats de la zona.

Categoria: Montseny, general,