Foix | Garraf | Olèrdola Per participar a les propostes cal fer reserva prèvia

Comencen les activitats del 28è Viu el parc als parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix

02/09/2021

La 28a edició del Viu el parc als parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix ofereix nombroses activitats familiars, culturals i de lleure entre els mesos de setembre i desembre. Així, s’han programat La capsa dels sentits (12 de setembre), l'espectacle Parcs en concert (10 d’octubre) i dos recitals emmarcats en el cicle Poesia als parcs (24 d’octubre i 6 de novembre). Entre els actes centrals també hi ha la Nit d’estels (6 de novembre) i la clàssica Matinal al parc (7 de novembre) al Conjunt monumental d’Olèrdola. Els actes als municipis i el 27è Concurs Fotogràfic completen la programació d'enguany.

El programa Viu el parc és una oportunitat magnífica per descobrir tot els vessants dels parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix, així com el seu ric patrimoni natural i cultural. Com és habitual, enguany s’estructura també en els actes centrals, les activitats als municipis i el Viu el parc a l’escola, programa escolar adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles de l'àmbit dels tres parcs.

Dins els actes centrals d’aquesta 28a edició, el diumenge 12 de setembre a Castellet i la Gornal trobem La capsa dels sentits, una nova proposta per activar els sentits i estimular una mirada reflexiva; el concert de Tarta Relena amb la col·laboració d’Irene Solà el diumenge 10 d’octubre a la Masia d’en Cabanyes de Vilanova i la Geltrú (acte inclòs dins el cicle Parcs en concert); i dos recitals emmarcats en el cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges: l’un al Parc del Garraf el diumenge 24 d’octubre al Centre Cívic el Roure de Begues amb Blanca Llum Vidal i l’acompanyament musical de Sara Fontán; i l'altre al Parc del Foix el dissabte 6 de novembre on Genovesa Narratives Teatrals oferirà l’espectacle familiar Piscina Poesia al castell de Penyafort (Santa Margarida i els Monjos). Per assistir a aquests actes és necessari fer reserva prèvia.

Nit d'estels i Matinal al parc

Ja al novembre, el dissabte 6 s’ha organitzat una Nit d'estels a l'Observatori Astronòmic del Garraf, a Can Grau, Olivella, amb dues sessions (la primera de les 18.15 a les 19.15 h i la segona de les 19.30 a les 20.30 h). Envoltats de la fantàstica natura del Garraf, els participant podran gaudir del cel nocturn amb l'observació de Venus, Júpiter i Saturn, els tres planetes més brillants. Les places són limitades i cal fer inscriure's prèviament mitjançant aquest formulari per al passi de les 18.15 i aquest formulari per al de les 19.30 h.

L'endemà, diumenge 7 de novembre, el recinte del Conjunt monumental d'Olèrdola acollirà la ja clàssica Matinal al parc a partir de les 10.30 h. Hi haurà tallers i contes amb les propostes Tallers de flors de paper, activitat participativa familiar en què s’ensenyarà a fer flors amb paper reciclat de revistes, Un país de contes, amb contes, cançons i titelles, i Contes al cistell, en què cistells de diferents mides diferents que ocuparan l’espai central amb contes a l’interior. A les 12.30 h, començarà l’espectacle de cloenda Cassoles, olles i cançons, animació musical per a totes les edats a càrrec de Carles Cuberes. Com en la resta d’activitats, les places són limitades i és necessari fer inscripció prèvia en aquest formulari.

Així mateix, durant la Matinal hi haurà jornada de portes obertes al recinte del Conjunt monumental i és recomanable no oblidar la càmera per tal de poder participar en la 27a edició del Concurs de Fotografia dels Parcs del Garraf, d’Olèrdola i del Foix!

La proposta compta amb la participació de les empreses del programa Parc a taula i de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) dels parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix.

Davant la situació generada per l’evolució de la COVID-19, en totes les activitats caldrà fer reserva prèvia i seguir les recomanacions sanitàries establertes. Si escau, l'organització es reserva el dret de modificar les dates i condicions preestablertes en aquesta programació.

Categoria: Parc a Taula, Educació ambiental, Foix, Garraf, Olèrdola, Parc a taula, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Parc a taula, Poesia als Parcs,