Olèrdola | Altres En sis anys de rutes s'han assolit 1.500 visitants

Una visita per barraques de pedra seca ha tancat les rutes del patrimoni organitzades el 2021 per l'Ajuntament d'Olèrdola

19/12/2021

Amb una visita per les barraques de pedra seca situades a l’entorn de la finca municipal de la Muntanyeta, el dissabte 11 de desembre al matí es va fer la darrera de les rutes del patrimoni del municipi organitzades el 2021 per l'Ajuntament d’Olèrdola.

Amb 341, aquest 2021 ha estat l'any en què s’ha comptat amb més visitants perquè també ha estat l’any amb més visites, fins a dotze, incloent les visites que es van fer durant el Dia Sàpiens a Viladellops i Moja.

Per primera vegada, el lloc més visitat ha estat Viladellops. També s'han fet tres visites a Moja dins de la commemoració del centenari de la Cooperativa i dels 150 anys de l'església de Sant Jaume. Les altres visites han estat al Sant Sepulcre, Sant Pere Molanta, Conjunt monumental, pla dels Albats i Can Trabal, que ha estat la novetat d'enguany i, així, s'assolia l'objectiu de programar visites als sis pobles d'Olèrdola.

1.500 visitants

En aquests sis anys de rutes de patrimoni s'han assolit 1.500 visitants que han conegut el municipi i la seva riquesa patrimonial. El regidor de Patrimoni de l’Ajuntament d’Olèrdola, Pere Sadurní, es mostrava satisfet "de l'interès i èxit d'assistència que han despertat les rutes de patrimoni per a conèixer Olèrdola, ja que  hem tingut visitants d'arreu del país com Manresa, Terrassa, Barcelona, el Segrià, el Pla d'Urgell, l'Alt Camp, Vegueria Penedès, etc. i també d’Alacant". El regidor també va subratllar que amb les rutes molts veïns i veïnes del municipi han pogut conèixer molt més Olèrdola.

Des de l’Ajuntament s’agraeix la col·laboració dels propietaris que han facilitat l’accés als seus béns patrimonials, així com al treball de l’empresa Tríade, amb el Josep Anton Pérez i el Xavi Esteve, i en Joan Domènech, encarregats de conduir les visites guiades.

El Sant Sepulcre, la ruta més visitada

L’església romànica del Sant Sepulcre encapçala el rànquing de lloc més visitat en aquests sis anys de rutes, amb 517 visitants. Després es troba Viladellops, amb 212 visitants; les barraques de pedra seca, amb 188; Moja, amb 157; el Conjunt monumental d'Olèrdola, amb 152; i el pla dels Albats amb 103 visitants, els mateixos que les Balmes de la Vall. També s’han fet visites a Sant Pere Molanta , a Daltmar, i a Can Trabal.

Font de la informació: Ajuntament d'Olèrdola

Categoria: Educació ambiental, Olèrdola, Altres, Educació ambiental, ODS, Notícies d'arreu, Educació ambiental,