Olèrdola Passen pel castell i el pla dels Albats

Noves rutes de senderisme connecten el municipi d'Olèrdola i el seu patrimoni

17/06/2020

L'Ajuntament d'Olèrdola ha creat un itinerari senderista amb sis rutes, quatre de les quals són noves, que permet connectar els sis pobles i urbanitzacions del municipi i recorre una gran part del patrimoni, com ara el castell i el pla dels Albats, al Parc d'Olèrdola.

Els itineraris, que es poden fer per etapes, es poden consultar al web de l'Ajuntament d'Olèrdola i seguir a Wikiloc. Inclouen fotografies, el detall de quilòmetres, el temps estimat per poder completar-les i explicacions breus dels elements patrimonials que contenen.

D’entre les noves rutes creades, en destaca la que connecta els sis pobles d'Olèrdola, recorre una gran part del patrimoni i passa pel castell i el pla dels Albats. Té 29,88 km i una durada en moviment aproximada de 5 hores i 35 minuts. Es pot fer per etapes.

Es poden veure cinc esglésies romàniques, dues torres medievals, dos mil·liaris romans, cinc barraques de pedra seca, el Museu d'Arqueologia de Catalunya a Olèrdola - MAC Olèrdola, el Museu de la família Desvalls, el Parc d'Olèrdola, sepultures medievals, forns de calç, una catedral del vi o masies centenàries. A més, és una ruta enoturística ja que passa ben a prop de vuit cellers del municipi.

Les rutes estan disponibles a Wikiloc

Olèrdola. Ruta pels 6 pobles d'Olèrdola i el castell.

Olèrdola. Moja - Daltmar - Castell - Sant Miquel d'Olèrdola. Té 15,21  km i una durada de 2 hores i 52  minuts en moviment. Comunica aquests tres pobles d'Olèrdola i el seu patrimoni i passa també pel castell i el pla dels Albats.

Olèrdola. Sant Pere Molanta - Can Trabal - Viladellops - Sant Miquel d'Olèrdola. Té 15,47 km i una durada de 3 hores i 6 minuts. Es tracta d’una ruta que comunica aquests quatre pobles d'Olèrdola i el seu patrimoni.

Olèrdola. Ruta per la muntanya d'Olèrdola. Té 5,26 km i una durada d'1 hora i 10 minuts. És una ruta circular amb inici al castell baixant al fondo de la Seguera i passant pels forns de calç de Can Castellví.

D'altra banda, l’Ajuntament d'Olèrdola preveu oferir les rutes guiades gratuïtes pel patrimoni d’Olèrdola a partir del mes de setembre.

Font de la informació: Ajuntament d'Olèrdola

Categoria: Olèrdola, general,