Olèrdola
En horari de matí els caps de setmana fins al 20 de desembre, incloent els divendres de juliol

Torna a oferir servei el Punt d'Informació turística d'Olèrdola al conjunt monumental

$urlFileEntry

Conjunt momumental d'Olèrdola.
Autor: Ajuntament d'Olèrdola

02/07/2020

Aquest divendres 3 de juliol reobre al Museu d’Arqueologia el Punt d’Informació Turística d’Olèrdola. Aquest servei va haver de posposar-se com a conseqüència de les mesures per a combatre la COVID-19 i no es va prestar, tal i com estava previst, durant els mesos d’abril, maig i juny. La gran novetat en aquesta represa  és el canvi d’emplaçament del punt d’informació, que a causa de les obres que es realitzen a l’edifici consistorial deixa de prestar-se a l’Ajuntament i passarà a oferir-se al Conjunt Monumental d’Olèrdola, punt rellevant al municipi d’afluència de visitants.

El canvi compta amb l’acord de la seu d’Olèrdola del Museu d’Arqueologia de Catalunya i des de l’Ajuntament s’entén que aquesta ubicació del servei és una oportunitat de poder donar suport i reforçar la informació sobre els atractius del municipi, tot fomentant la derivació de visitants a altres indrets d’Olèrdola. El punt d’informació és possible gràcies a l’acord de col·laboració signat entre l’Ajuntament d’Olèrdola i la Diputació de Barcelona.

El punt d’informació turística obrirà tots els dissabtes, diumenges i festius de 10 del matí fins les 13.30 h, fins al diumenge 20 de desembre. Durant el mes de juliol, en aquest mateix horari de matí, també obrirà els divendres, a més dels dissabtes, diumenges i festius.

Donarà informació gratuïta de les rutes i activitats que es realitzen  al Parc d'Olèrdola i arreu del municipi. Un altre dels serveis que oferirà serà el de facilitar informació turística del municipi, comerços, restauradors i allotjaments així com del patrimoni: el Conjunt monumental, les cinc esglésies romàniques, dues torres medievals, dos mil·liaris romans, el pla dels Albats, les balmes de la Vall, Viladellops i les barraques de pedra seca.

El punt d’informació va atendre l’any passat 140 visitants, molts d'ells de la província de Barcelona si bé es va detectar que cada cop més usuaris provinien del Garraf i de la comarca de l'Alt Penedès.

La gran majoria demanaven informació del Conjunt monumental i no pernoctaven a la comarca. També preguntaven per la Muntanyeta, les rutes de senderisme i les propostes enoturístiques.

Font de la informació: Ajuntament d'Olèrdola

Categoria: Olèrdola,