Xarxa de Parcs Naturals | Altres En el marc del Pla d'acció de la CETS al Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter

El programa Parc a taula, exemple de bona pràctica a la jornada tècnica d'espais naturals i desenvolupament local a Torroella de Montgrí

01/06/2022

El programa Parc a taula va ser present a la jornada Impuls de projectes estratègics pel desenvolupament local i la creació d’ocupació al Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, que es va celebrar el 27 de maig a l’Auditori del Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. S’hi van presentar els projectes estratègics dels municipis del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i el Pla d'acció de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) del Parc per al període 2021-2025.

La jornada, organitzada pel Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i els vuit municipis que en formen part, tenia l’objectiu d’explorar de quina manera els espais naturals protegits poden esdevenir un instrument de desenvolupament local per a la població que hi viu, conciliant la conservació dels espais naturals amb el desenvolupament turístic, la creació d’ocupació i l’impuls econòmic de la regió.

Com a casos de bones pràctiques en desenvolupament sostenible dels espais naturals, l’organització de la Jornada hi va convidar el programa Parc a taula de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, presentat per Xavier Roget, assessor de Turisme i Cultura. També es va veure el cas de Turisme Garrotxa, presentat per Taurina Serra, gerent de l’Associació Turisme Garrotxa.

Aquesta jornada es va celebrar en el marc de la celebració del Dia Europeu dels Parcs, que commemora la declaració dels primers parcs nacionals europeus a Suècia el 24 de maig.

Categoria: Parc a Taula, Xarxa de Parcs Naturals, Altres, Dia Europeu dels Parcs, ODS, Parc a taula, Notícies d'arreu,