Parc Agrari Consulteu les guies i directoris actualitzats

Agrobotigues i Mercats de Pagès amb producte fresc del Parc Agrari del Baix Llobregat

20/04/2020

Des de l’inici de l’estat d’alarma, la demanda de productes d’alimentació de proximitat ha agafat una importància que no havia tingut fins ara i ha posat de manifest la necessitat de disposar d’espais agraris i territoris adients per a la producció d’aliments frescos i de proximitat, un fet que posa en valor el sector agrari català.

Possiblement, aquesta crisi sanitària produirà un canvi de paradigma que fomentarà un consum més responsable i més compromès amb la sostenibilitat i, sens dubte, la societat hi tindrà un paper decisiu.

Al Parc Agrari del Baix Llobregat trobem pagesos i pageses que, a més de produir una gran diversitat de cultius d’horta i fruites en un dels territoris més fèrtils de Catalunya, comercialitzen directament els seus productes a través de botigues pròpies, parades en mercats municipals sedentaris i parades en els Mercats de Pagès del Parc Agrari (mercats no sedentaris).

Aquestes darreres setmanes el Consorci ha estat actualitzant les dades d’aquests punts de venda directa i ha generat diversos llistats d’informació per donar-los visibilitat. Potser teniu un punt de venda molt a prop de vosaltres!

· Guia de les agrobotigues de pagesos i pageses del Parc: en aquesta guia trobareu les botigues pròpies i les parades en mercats municipals sedentaris classificades per municipis.

· Recull dels Mercats de Pagès del Parc Agrari oberts durant l’estat d’alarma.

· Guia t'ho portem a casa: pagesos i pageses del Parc Agrari del Baix Llobregat que fan repartiment de comandes a domicili.

Altres Mercats de Pagès del Parc Agrari ara estan tancats (veure document), però tornaran a funcionar quan s’aixequin les mesures extraordinàries establertes per fer front a la COVID-19. Consulteu les pàgines web dels ajuntaments dels respectius municipis per saber quan tornaran a obrir.

Font de la informació: Parc Agrari del Baix Llobregat

Categoria: flora, Biodiversitat, ODS, Parc Agrari, general,