Parc Agrari La trobada ha permès intercanviar experiències

Una delegació d'agricultors holandesos visiten el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat

07/11/2019

Del 4 al 6 de novembre, una delegació, formada per agricultors i responsables d’ordenació territorial de l’administració holandesa, ha visitat el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat per conèixer els avantatges que aquests parcs ofereixen als agricultors.

La delegació ha estat rebuda pel diputat de Mobilitat, Espais Naturals i Prevenció d’Incendis Forestals, Josep Tarín, i el responsable de Desenvolupament Rural de la Generalitat de Catalunya, Josep Dadón, els han explicat les polítiques i els reptes del desenvolupament dels espais agraris.

En l’entorn del Parc Rural del Montserrat, la delegació s’ha reunit amb el president del Parc Rural del Montserrat i alcalde de Collbató, Miquel Solà, i ha realitzat visites tècniques a formatgeries i cellers a més dels espais del banc de terres i dels camps on es conreen les diferents varietats d’oli.

Al Parc Agrari del Baix Llobregat, la delegació s’ha reunit amb representants del Consorci i ha visitat la Cooperativa Agrària Santboiana, així com a Mercabarna, concretament a la granja a l’aire lliure i a l’hivernacle i a la granja agroecològica on fan producció ecològica i venda directa.

Aquesta visita és un exemple de l’interès que iniciatives com el Parc Rural del Montserrat i al Parc Agrari del Baix Llobregat generen en altres països. A més, la trobada ha permès intercanviar experiències i, així, aportar valor afegit a l’agricultura d’aquests entorns.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Relleu, Planificació i avaluació, Divulgació, Biodiversitat, Gestió del medi, Normativa, ODS, Parc Agrari, fauna, Diputació de Barcelona, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, hàbitats, flora, Recerca i seguiment, Notícies d'arreu, general,