Parc Fluvial Besòs Cada any s'hi faran obres noves d'artistes nacionals i internacionals

BesArt, el museu d'art urbà obre les portes als murs del Parc Fluvial del Besòs

16/03/2023

L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet juntament amb el Reial Cercle Artístic de Barcelona i l’Associació Med Street Art van donar el dimecres 15 de març el tret de sortida a les primeres obres representatives d'art urbà que es realitzaran durant les properes setmanes als murs del Parc Fluvial del Besòs dins d'aquest terme municipal.

El Reial Cercle Artístic de Barcelona és una entitat sense ànim de lucre fundada l’any 1881, l’objectiu de la qual és el foment, el desenvolupament i la promoció de l’art i de la cultura en totes les seves vessants. L'Associació Med Street Art té per objecte i activitat la promoció de l’art urbà en diversos formats i localitzacions.

Totes dues entitats conjuntament han proposat a l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet la creació del BesArt, "el primer gran museu a l'aire lliure d'art urbà", d´accés gratuït i ubicat en els murs de les lleres del riu Besòs en el seu pas pel terme municipal, entre el pont Vell de Santa Coloma i el de Can Peixauet en ambdós marges.

El projecte parteix principalment de la importància i necessitat de compartir l'art urbà amb la societat, tot combinant art i natura, riu i ciutat, cultura i esport en un entorn natural envoltat d’equipaments locals i pensat per al gaudi de la ciutadania.

El compromís de les dues entitats és garantir que cada any s'hi realitzin i exposin obres d'artistes locals, nacionals i internacionals de reconegut prestigi.

Font de la informació: Parc Fluvial del Besòs

Categoria: Educació ambiental, Parc Fluvial Besòs, Educació ambiental, Educació ambiental, Parc Fluvial del Besós,