Parc Fluvial Besòs Preveu actuacions en un tram de 72 km de la conca i una superfície superior als 500 km2

El Pla 'Viu el Besòs!' vol millorar la biodiversitat, qualitat ambiental i resiliència climàtica al riu Besòs

Tram final del riu Besòs. <br/ >Autor: Consorci Besòs Tordera

Tram final del riu Besòs.
Autor: Consorci Besòs Tordera

15/12/2020

El Pla 'Viu el Besòs!', presentat el dilluns 14 de desembre a Montornès del Vallès, és un pla de conservació, restauració d’ecosistemes, biodiversitat i preservació de l’espai litoral i dels recursos hídrics amb actuacions en 72 quilòmetres de riu Besòs i 501 km2 de superfície, que preveu una inversió de 227.869.170 euros.

El Pla (veure en PDF), liderat pel Consorci Besòs Tordera i el Consorci del Besòs, és fruit del treball conjunt amb els ajuntaments de la conca del Besòs, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de l'Aigua. El programa d'actuacions preveu beneficiar 3.000.000 d'habitants en el conjunt de les accions previstes. S'emmarca en l'Agenda 2030 i el Pacte Verd Europeu, entre d'altres.

El document s'estructura en sis eixos d'actuació i inclou 81 propostes d'actuacions en els àmbits de la contaminació i millora de la qualitat de l’aigua, la biodiversitat i recuperació ecològica, l'agricultura urbana, la salut i la mobilitat sostenible, la resiliència i adaptació al canvi climàtic i la comunicació i sensibilització ambiental.

A la presentació, hi han assistit representants de les institucions que integren el Consorci Besòs Tordera i el Consorci del Besòs així com dels municipis de la conca del Besòs.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Paisatge, Hidrologia, flora, fauna, hàbitats, Normativa, Planificació i avaluació, Recerca i seguiment, Gestió del medi, Divulgació, Parc Fluvial Besòs, Parc Fluvial del Besòs, Biodiversitat, ODS,