Parc Fluvial Besòs En el marc de l'esdeveniment 'Des-cobrir les Rondes'

Estudiants d'arquitectura al Parc Fluvial del Besòs

22/10/2018

El diumenge 21 d’octubre al migdia, prop de 400 estudiants d’arquitectura d’universitats com l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), la del Vallès (ETSAV), la Salle, la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), l’Institute for Advanced Architecture of Catalonia (IAAC), l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Reus (EAR) i la universitat belga KU Leuven van trepitjar el Parc Fluvial del Besòs per analitzar el futur de les rondes de Barcelona.

En el marc de la Biennal de Pensament. Ciutat Oberta, i amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i l'AMB, la Confederació de Tallers de Projectes Arquitectònics va organitzar l'esdeveniment “Des-cobrir les Rondes” amb l'objectiu d'activar la reflexió sobre aquesta infraestructura i el seu territori.

Els estudiants, equipats amb peto de color verd que els identificava com a participants de la hackató (o marató de hackers) “Des-cobrir les rondes”, es van desplaçar en bicicleta pels diversos punts dels sis municipis per on passa la infraestructura: Barcelona, ​​Esplugues, Cornellà, l'Hospitalet, Sant Adrià i Santa Coloma. Una de les seves missions va ser detectar els problemes i les mancances d’aquestes artèries viàries per buscar solucions i repensar el futur de la infraestructura.

En cadascuna de les vuit parades que es van fer, en punts estratègics propers a les rondes, es van fer exposicions, conferències, tallers, etc. Una d’aquestes aturades es va fer al Parc Fluvial del Besòs on es va habilitar un punt d'avituallament, sota la passera del Molinet, en el qual es va  donar als estudiants una bossa amb aigua, una peça de fruita i informació del treball que s’havia de realitzar en el taller.

Font de la informació: Parc Fluvial del Besòs

Categoria: Parc Fluvial Besòs, Parc Fluvial del Besós, general,