Parc Fluvial Besòs La formen 29 imatges de gran format

S'inaugura una exposició fotogràfica permanent sobre la biodiversitat del Parc Fluvial

12/06/2017

El dissabte 10 de juny, en el marc dels actes de la Setmana de la Natura, s’ha inaugurat l’exposició permanent 'Descobrint el Besòs. Una mirada fotogràfica del riu més natural', sota la pèrgola del Parc de Can Peixauet, a Santa Coloma de Gramenet. La mostra servirà també com a projecte educatiu per als centres d’ensenyament.

L'exposició s’ha realitzat gràcies a les imatges cedides de manera altruista pels fotògrafs i les fotògrafes de l’Agrupació Colomenca d’Aficionats a la Fotografia (ACAF) de Santa Coloma de Gramenet i de l’Agrupació Fotogràfica Sant Adrià de Besòs. També han participat altres fotògrafs i fotògrafes naturalistes a títol individual així com col·laboradors de la Diputació de Barcelona que duen a terme una bona tasca per la biodiversitat del Besòs des del punt de vista educatiu.

La presentació del dissabte 10 de juny la va encapçalar Álvaro Rodilla García, regidor de Medi Ambient de Santa Coloma de Gramenet, amb Antoni Alarcón, gerent del Consorci del Besòs, Ruth Soto García, regidora de Medi Ambient de Sant Adrià de Besòs, i, finalment, Núria Parlón Gil, alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, la qual va inaugurar l’exposició mostrant una impressionant imatge de gran format en què apareix un Blauet (Alcedo atthis).

Les fotografies escollides, capturades totes elles sense afectar el desenvolupament i el comportament de les espècies que hi apareixen, mostren la gran biodiversitat de fauna, flora i paisatges d’aquest ecosistema fluvial i demostren la capacitat de recuperació del riu i els valors ecològics que aporta.

"Descobrint el Besòs. Una mirada fotogràfica del riu més natural" està formada per 29 imatges de gran format i s’ubica al Parc Fluvial del Besòs, al passeig de la Salzereda, cantonada amb el carrer de Mossèn Jacint Verdaguer, a Santa Coloma de Gramenet. L’exposició és permanent i oberta a tothom.

Comissariat de l’exposició:

Àrea d’Alcaldia de Santa Coloma de Gramenet: Tomàs Carrión; Servei de Medi Ambient de Santa Coloma de Gramenet: Francesc Bernet i Amparo Benjumea; Consorci del Besòs: Sito Alarcón, Joaquim Calafí i Begoña Bellette; Suport científic: Xavier Larruy i Llorenç Valsells.

Agraïments als fotògrafs i les fotògrafes:

Nieves Carrasco, Tomàs Carrión, Xavier Estany, Neus Fontova, José María García Tapi, Enrique Gómez, Faraoncillo, Jonathan Jiménez, Pedro José Justicia, Xavier Larruy, María Lorenzo, Sergio Mas, Ricard Mocholí, Isabel Nogales, Dionisio Sanz i Araceli Villodres.

Trobareu més informació i la ubicació en aquest enllaç.

Font de la informació: Parc Fluvial del Besòs i Setmana de la Natura

Categoria: fauna, Educació ambiental, Biodiversitat, flora, Parc Fluvial Besòs, Exposicions, Hidrologia, Divulgació, hàbitats, Educació ambiental, Educació ambiental, Parc Fluvial del Besós, general,