Sant Llorenç-Obac Amb nombroses propostes lúdiques i culturals entre abril i juny

Comença el 32è Viu el parc del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac amb un taller d'art natura i la Matinal al parc

19/04/2023

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac celebra la 32a edició del programa Viu el parc i entre els mesos d’abril, maig i juny ofereix diversos actes centrals i municipals. En el marc dels actes centrals, hi haurà un taller d'art natura o land art, la Matinal al parc, La capsa dels sentits, l’actuació de Parcs en concert i el recital poètic Poesia als parcs. En algunes de les activitats cal reserva prèvia.

El primer dels actes centrals serà el taller de land art o art natura el dissabte 29 d’abril a les 11 h a la zona del Pi Rodó, al Pont de Vilomara i Rocafort. Els participants observaran, passejaran, fotografiaran, colliran elements i dibuixaran tot allò que els capti l’atenció en un diàleg propi amb la natura que servirà de fil conductor per a la construcció d’una intervenció de Land Art. Les places són limitades i cal inscriure's prèviament.

El diumenge 7 de maig serà el moment de la ja clàssica Matinal al parc a la Casa Nova de l’Obac (Terrassa-Rellinars). Entre les 10.30 i les 12.30 h, hi haurà per a totes les famílies jocs del món del Burro dels jocs, tallers familiars a càrrec de TalleretCraft i Contes pels més petits a càrrec de Susagna Navó.

A més a més, entre les 11 i les 12.15 h s’oferirà la ruta teatralitzada inclusiva “Emboscada, un viatge pels cinc sentits”. El punt d’inici és la Casa Nova de l’Obac i les places són també limitades. En aquesta ocasió cal fer reserva prèvia a rutesteatre@diba.cat o trucant al telèfon 937 855 461 (de dilluns a divendres, de 8.30 h a 17.30 h).

L’espectacle amb animació musical per a totes les edats de Moi Aznar a partir de les 12.30 tancarà la Matinal.

Molta música i poesia

El diumenge 11 de juny a les 12 h, la música d’Henrio i Pau Roget com a artista convidat omplirà el pati del Marquet de les Roques, a Sant Llorenç Savall. Aquesta actuació forma part del programa Parcs en concert i hi haurà una visita guiada opcional gratuïta a la Pahissa del Marquet i les seves exposicions una hora abans del concert.

Continuant amb els actes centrals d’enguany, el dissabte 3 de juny hi haurà, d’un banda, La Capsa dels sentits al parc de Canyelles (Castellar del Vallès) entre les 11 i les 13.30 h. La proposta vol fer descobrir i redescobrir la natura mitjançant activitats per activar els sentits i estimular una mirada reflexiva. Places limitades. Cal inscriure's prèviament.

D’una altra, també el 3 de juny, però a les 18 h al pati dels Til·lers del Marquet de les Roques es farà el recital poètic de Poesia als parcs amb Francesc Gelonch i Ester Xargay i l’acompanyament musical a càrrec de Miquel Àngel Marín.

Diversitat d'activitats als municipis

A més de les activitats centrals, durant els mesos d’abril, maig i juny s’han programat nombroses activitats municipals a Castellar del Vallès, Granera, Matadepera, Mura, el Pont de Vilomara i Rocafort, Rellinars, Sant Llorenç Savall, Sant Vicenç de Castellet, Talamanca, Terrassa i Vacarisses.

Entre d’altres, hi haurà tallers de mandales, d’endrapasomnis, conferències de temes mediambientals, tallers d’estampació amb elements naturals, concerts... Per a més informació es pot consultar l'Agenda de la pàgina web Viu el parc del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Categoria: Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Poesia als Parcs,