Sant Llorenç-Obac Amb xerrades, col·loqui, exposició i un acte homenatge als iniciadors de la catalogació

El Pont de Vilomara i Rocafort, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, dedica una jornada a la pedra seca

07/11/2022

S’organitza una jornada protagonitzada per la pedra seca el proper dissabte 12 de novembre al Casal de Rocafort, al Pont de Vilomara i Rocafort. Organitzada per la Comissió de la Pedra Seca del municipi i per l’Ajuntament, al llarg del dia hi haurà ponències, un col·loqui, una exposició i un homenatge als pioners en catalogació de la pedra seca. Per assistir-hi cal inscripció prèvia.

El Pont de Vilomara i Rocafort és la població catalana que compta amb més construccions fetes amb la tècnica de la pedra seca. Així, hi ha més de 1.100 barraques de vinya catalogades a la Wikipedra i nombrosos aljubs, tines, forns i marges.

La Jornada, que organitza la Comissió de la Pedra Seca del Pont de Vilomara i Rocafort i l’Ajuntament del municipi, començarà a les 9.30 h amb les paraules de benvinguda i presentació de l’alcalde, Enric Campàs Serra. A continuació, hi haurà un col·loqui sobre les construccions de pedra seca amb Jaume Plans, Mireia Vila i Joan M. Vives, i exercirà de moderador Jordi Griera-Cors. La sessió seguirà amb la xerrada de Pere Trapé "La pedra seca al nostre municipi: estat actual".

Un acte molt especial serà l’homenatge als pioners en la catalogació de construccions de pedra en sec, que presentarà Campàs. Consistirà en l’exposició de la trajectòria del grup barracaire "Drac Verd de Sitges", a càrrec de Francesc Guardiola; també es lliurarà un record de reconeixement als seus membres; i, finalment, el diputat de Mobilitat, Espais Naturals i Prevenció d'Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona, Valentí Junyent, clourà la Jornada.

La Comissió de la Pedra Seca del Pont de Vilomara i Rocafort està encapçalada per l’alcalde del municipi juntament amb membres de les entitats Rocafort Patrimoni i Documentació, Grup Barracaire de Rocafort i la Biblioteca Municipal.

Amb inscripció prèvia

La Jornada "El Pont de Vilomara i Rocafort: terra de pedra seca" es farà al Casal de Rocafort (plaça Gran, 3). Atès que l’aforament és limitat, per assistir-hi cal fer inscripció prèvia mitjançant aquest enllaç.

Font de la informació: Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Diputació de Barcelona, ODS,