Sant Llorenç-Obac Els Amics de l'ermita agraeixen al Parc Natural el manteniment dels camins

L'aplec de les Arenes celebra els vuitanta anys de la portada de la nova imatge de la mare de Déu

L'aplec de les Arenes, amb la missa a l'exterior. Autor: Quim Pasqual

14/09/2021

El dimecres 8 de setembre, festivitat de les marededeus trobades, es va celebrar l'aplec de les Arenes organitzat pels Amics de l'ermita de les Arenes i la parròquia de Sant Esteve de Castellar del Vallès, amb el suport de l'Ajuntament de Castellar del Vallès i del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Enguany, s'han celebrat els vuitanta anys de la portada de la nova imatge de la mare de Déu, ja que la imatge romànica original, la verge amb una fruita a la mà dreta i l'infant a la falda, datada al segle XI, va ser cremada el 1936.

La mare de Déu de les Arenes s’anomena popularment la mare de Déu de la Galledeta perquè duia una galleda de plata a la qual els fidels demanaven pluja. L'acte s'havia de celebrar el 14 d'abril passat, però per la pandèmia de la COVID-19 es va posposar al 8 de setembre.

La mare de Déu de les Arenes és una advocació mariana que té molts adeptes al municipi, i al Vallès Occidental en general. Per aquest motiu, existeix una comissió de persones que s'encarrega de mantenir-la viva i continuar amb la tradició ancestral de l'Aplec, que se celebra en la seva ermita cada 8 de setembre. Aquesta comissió s'encarrega, a més, de tenir cura de l'edifici i de fer que la patrona que lluita contra la falta de pluja ens guardi de la sequera.

L’aplec, amb un centenar de participants, va consistir en una missa tradicional a l'exterior de l'ermita i, a continuació, es va agrair la col·laboració a persones que aquests darrers temps s'han destacat en les activitats i la col·laboració amb l'ermita de les Arenes. En especial, va ser molt emotiu el comiat a mossèn Txema Cot, que deixa la parròquia de Castellar del Vallès per anar a Barberà del Vallès després de quatre anys.

L'acte va acabar amb un dinar de germanor i amb l'agraïment al Parc Natural per la cura que té pels camins i l'entorn de l'ermita amb el lliurament d'una reproducció d'un dibuix del conegut pintor Alfons Gubern (Sabadell, 1916 - Castellar del Vallès, 1980).

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Sant Llorenç-Obac,