Sant Llorenç-Obac Un total de 134 persones persones van participar a la matinal d'activitats

La Biblioteca El Castell de Vacarisses, autèntica Porta del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac per celebrar el Dia Europeu dels Parcs

22/05/2023

Dins del Dia Europeu dels Parcs i la Setmana de la Natura i a través del programa Parcs i biblioteques... naturalment! del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, la Biblioteca El Castell de Vacarisses ha estat una autèntica porta que ha convidat tothom el diumenge 21 de maig a descobrir el Parc Natural. L’activitat, que es fa cada any, ha aplegat 134 persones que han gaudit d’una matinal gratuïta d'activitats sobre la cultura i el patrimoni cultural i natural d’aquest espai natural protegit.​​​​​​​

Enguany, la Biblioteca El Castell de Vacarisses ha estat l’indret des del qual el diumenge 21 de maig s’ha desenvolupat la matinal d’activitats "Porta del Parc", una proposta que mitjançant una caminada, contes i diversos tallers vol donar a conèixer una mica més el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Durant tot el matí, els usuaris i usuàries dels pobles i biblioteques del programa Parcs i biblioteques... naturalment! del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac (Castellar del Vallès, Matadepera, Terrassa, Viladecavalls, Pont de Vilomara, Sant Vicenç de Castellet així com els municipis pels quals passa el Bibliobús la Mola: Rellinars, Sant Llorenç Savall) han pogut gaudir en grups de diverses i interessants activitats.

Entre les propostes, hi havia la pujada caminant a la Torrota de Vacarisses, torre de guaita del segle X; la visita guiada al castell del segle XIV-XVII; una hora del conte sobre les estacions i la manera com aquestes ens modifiquen a nosaltres i a la natura que ens envolta; un taller d'aromes i olis naturals; un taller de bandolers, i un taller de dracs.

A més a més, tots els participants han pogut gaudir també d'un passeig bibliogràfic, ja que en cada un dels espais en què s’organitzaven propostes hi havia una selecció de llibres exposats segons la temàtica de l'activitat. La jornada va comptar amb la participació de 134 persones. A l'Instagram de la Biblioteca es poden veure més imatges.

Parcs i biblioteques... naturalment!

L’any 2018, les biblioteques del Vallès Occidental de la Xarxa Municipal de Biblioteques i la Xarxa de Parcs Naturals van iniciar el projecte “Parcs i biblioteques... naturalment!”. Aquest treball en xarxa també es desenvolupa en biblioteques corresponents a l’àmbit del Parc de la Serralada de Marina, Parc de la Serralada Litoral, Parc del Montnegre i el Corredor, Parc Natural de la Serra de Collserola, Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i, fora de l’àmbit de la Xarxa de Parcs Naturals, el Parc Natural del Montserrat.

Font de la informació: Biblioteca El Castell de Vacarisses

Categoria: Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, Dia Europeu dels Parcs, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,