Sant Llorenç-Obac Uns dies abans s'ha organitzat un sopar maridatge amb concert

Les tines de la vall del Flequer, al Parc Natural de Sant Llorenç, escenari de la 'Cantata dels pagesos' en el marc del Festival Espurnes Barroques

28/04/2023

Les tines de la vall del Flequer, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, acolliran el diumenge 14 de maig a les 18 h la joiosa 'Cantata dels pagesos', de J. S. Bach. Anna Romaní hi posarà la dansa, Miquel Desclot la paraula i el Bachcelona Consort, la música. La gastronomia, també present amb un tast, tindrà d’aliats els vins d’Abadal i els espàrrecs de Cal Carter, restaurant del Parc Natural acreditat amb la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS). El concert s’inclou en la programació del Festival Espurnes Barroques.

El programa del concert que s'oferirà el diumenge 14 de maig a les 18 h inclou la Cantata BWV 212 Mer hahn en neue Oberkeet ("dels pagesos"), el Largo de la Sonata BWV 1038, la Sonata BWV 182 i l’Allegro de la Sonata BWV 529, totes peces de Johann Sebastian Bach.

El preu de la proposta, que a més del concert de Barchcelona Consort inclou la dansa d'Anna Romaní i un tast de vins del Celler Abadal i espàrrecs del restaurant Cal Carter, és de 19 euros l’anticipada (més 3 euros a taquilla), amb descomptes del 50 % dels 6 als 16 anys i gratuïta per als infants de fins a 5 anys. Es pot ampliar la informació en aquest enllaç i comprar les entrades aquí: espurnesbarroques.koobin.com.

Maridatge i taula rodona previs i pòdcast

Juntament amb Cellers Abadal, que oferiran el vi el dia del concert, s’ha organitzat el divendres 5 de maig a les 19.30 h un sopar-maridatge-concert al celler en el qual participaran el poeta Miquel Desclot i alguns dels músics que actuaran a la vall del Flequer. Hi haurà una taula rodona amb Desclot i un assaig obert i petit concert de Bachcelona Consort. S’hi explicaran detalls de la proposta artística i del lloc on es farà el concert així com la relació entre l’indret i la peça programada "La cantata dels pagesos", de J. S. Bach. Completarà la sessió el tast amb maridatge de productes de proximitat (Formatges Muntanyola i pa de la Fornera de Biosca).

El preu és de 25 euros (menors de 12 anys, gratuït) i, per a més informació i reserves, es pot consultar aquest enllaç.

A més, Espurnes Barroques ha elaborat enguany uns pòdcasts (a les plataformes Spotify, Ivoox i Apple Podcast) i en format audiovisual al canal de Youtube d'Espurnes Barroques. Precisament, el quart capítol està dedicat a les tines de la vall del Flequer, aquest indret únic per entendre el llegat de l’època de la febre d’or de la vinya al Bages i de la construcció amb pedra seca.

En el pòdcast "L'espurna del vi" es parla de les tines, de la fil·loxera, de la importància del bosc, de quines espècies surten al bosc cremat, etc. i hi participen el xef Jordi Perich, després ja al celler Abadal es parla amb el Valentí Roqueta sobre la història de la vinya al Bages i l’impacte que hi va tenir la fil·loxera. L’episodi es remata abordant la importància del vi a la gastronomia i la cultura catalana amb el Valentí Oviedo, la Maria Garganté i el Raül Garrigasait, i es tanca brindant amb el director del Festival, el Josep Barcons.

Festival 'Natura en dansa'

En el 25è aniversari dels últims grans incendis de la Catalunya Central, el Festival Espurnes Barroques programa algunes de les millors formacions musicals del país i també diverses propostes de dansa barroca, clàssica, contemporània i flamenca i, per primera vegada, dos encàrrecs musicals i dos encàrrecs plàstics. Així, del 12 de maig a l’11 de juny, hi haurà disset concerts, dues instal·lacions, dues passejades, una taula rodona i una conferència.

Amb seu al santuari del Miracle, al municipi de Riner, la Fundació Espurnes Barroques, responsable del Festival, pretén dinamitzar integralment l’entorn rural d’una vintena de petits municipis del Solsonès, el Bages, l’Anoia i la Segarra que han preservat un important i singular llegat barroc.​​​​​​

Font de la informació: Fundació Espurnes Barroques

Categoria: Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, Educació ambiental, ODS, Vídeos, Educació ambiental,