Sant Llorenç-Obac El Parc Natural havia habilitat sis punts amb informadors i material per a la recollida de deixalles

Un centenar de persones participen en la campanya 'Let’s Clean Up Europe!' en l’àmbit del Parc Natural de Sant Llorenç

10/05/2021

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac va sumar-se el cap de setmana del 8 i 9 de maig a les accions de neteja que organitzaven alguns del ajuntaments que formen part del Parc, com Matadepera, Castellar del Vallès, Sant Vicenç de Castellet, Rellinars i Terrassa, en el marc del 'Let’s Clean Up Europe!'. Durant els dos dies, més de cent persones no van dubtar a col·laborar en la recollida de deixalles i residus, amb la col·laboració dels informadors del Parc.

El Parc Natural de Sant Llorenç va col·laborar en la campanya de recollida de deixalles "Let's Clean Up Europe!". Amb aquesta finalitat, va habilitar sis punts, des de les 9 del matí fins a les 14 h, el dissabte 8 i el diumenge 9 de maig, en què hi havia informadors que repartien material per facilitar la recollida de residus de totes aquelles persones que volguessin adherir-se a l’acció de neteja.

Els punts seleccionats van ser el Centre d'Informació del Coll d'Estenalles i els aparcaments de la Torre de l'Àngel, l'Alzina del Sal·lari, Can Robert, l'Àrea d’esplai de les Arenes i la font del Llimac/els Caus del Guitard.

Durant els dos dies, aproximadament un centenar de persones van passar pels diversos punts habilitats al Parc Natural. La gran quantitat de deixalles, s’anaven seleccionant i triant en el mateix moment de la recollida.

Paral·lelament, també els ajuntaments van organitzar recollides de deixalles als municipis, unes propostes amb molt bona acceptació que van aplegar més de cinc-cents voluntaris. A Rellinars, per exemple, es van comptabilitzar més de 100 kg de residus i a Matadepera, 2.730 kg.

El Parc Natural destaca l’excel·lent cooperació duta a terme amb els municipis, una experiència que s’espera que els propers anys es consolidi i es faci més gran, i agraeix la col·laboració de tots els voluntaris que hi van participar. Fins la propera edició del Let’s Clean Up Europe!

"Let’s Clean Up Europe!" és una acció comuna a tot Europa que vol conscienciar la ciutadania sobre la quantitat de residus que es llencen de forma incontrolada a la natura i promou accions de sensibilització a través de la recollida de residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc. A Catalunya, és liderada per l’Agència Catalana de Residus i compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.​​​​​​​

Categoria: Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, Educació ambiental, ODS, Notícies d'arreu, Educació ambiental,