Sant Llorenç-Obac | Xarxa de Parcs Naturals Conesa posa en valor els parcs naturals com a 'paisatge productiu'

La presidenta de la Diputació de Barcelona visita el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

02/11/2016

En aquesta visita, realitzada el divendres 28 d'octubre, Conesa ha destacat la importància dels espais naturals a l'hora de desenvolupar estratègies conjuntes amb els ajuntaments que els integren, especialment iniciatives que aportin progrés en aquests municipis, perquè puguin desenvolupar estratègies conjuntes tant en l'àmbit  agrícola com també en el desenvolupament d'activitats econòmiques al voltant del turisme i la gastronomia vinculada a productes d'aquests territoris.

Conesa ha assenyalat que "un dels objectius és buscar un paisatge productiu, és a dir, és un territori que no només hem de preservar, sinó que també hem d'afavorir les activitats que s'hi desenvolupen, en l'àmbit agrícola o gastronòmic i també de patrimoni cultural, per aportar progrés i activitat econòmica per a aquests municipis".

En aquesta línia, Mercè Conesa ha posat com exemple el programa Parc a taula, que es desenvolupa en el conjunt de la Xarxa de Parcs de la Diputació, i que posa en valor els productors locals així com aquells establiments que tenen cabuda dins el parc, en un marc de promoció d'aquests productes de proximitat que aporten valor econòmic i riquesa en aquests territoris.

Durant la visita de divendres 28 d'octubre al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, a la qual ha assistit també el diputat adjunt d'Espais Naturals, Jesús Calderer, i els alcaldes de Mura, Martí Perich, i Talamanca, Josep Tarín, la presidenta ha remarcat la importància d'aquest parc, al qual la Diputació de Barcelona destina un milió d'euros l'any i que compta amb un equip de vint-i-quatre persones, atès el nombre important de visitants que rep al llarg de l'any i que supera les 160.000 persones. És precisament la qüestió dels visitants un punt important en què s'està treballant per conèixer l'impacte que té el conjunt de visites en l'ecosistema del parc i poder treballar per reduir aquest impacte i trobar el punt d'equilibri adequat.

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac té una superfície protegida de 13.694 hectàrees pertanyents als municipis de Castellar del Vallès, Granera, Matadepera, Monistrol de Calders, Mura, el Pont de Vilomara i Rocafort, Rellinars, Sant Llorenç Savall, Sant Vicenç de Castellet, Talamanca, Terrassa i Vacarisses.

Per a més informació, podeu veure el vídeo següent.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Parc a taula, Parc a taula, Xarxa de Parcs Naturals, general,