Sant Llorenç-Obac Per restaurar els boscos

Nous ajuts de la Diputació de Barcelona per recuperar la zona cremada per l’incendi del Pont de Vilomara i Rocafort

01/02/2024

Després de destinar 800.000 euros els anys 2022 i 2023 a tasques de recuperació dels incendis del Pont de Vilomara i Rocafort, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, i de Manresa el juliol de 2022, la Diputació de Barcelona ara oferirà un nou ajut. Es tracta de 700.000 euros més que tenen com a objectiu restaurar la zona boscosa afectada.

“No oblidem aquests incendis. Per això, des de la Diputació de Barcelona hi actuem amb més d’1,5 milions d’euros i cerquem per als pròxims anys línies d’oportunitats”, va dir el diputat de Prevenció d’Incendis i Gestió Forestal de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, en una visita a l’Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort aquest dimecres, 31 de gener.

Durant el 2023, s’han executat treballs de restauració en 400 hectàrees de la zona afectada, subvencionats amb 800.000 euros per la Diputació de Barcelona. Les tasques han consistit en la retirada de la fusta cremada per minimitzar el risc d’incendi i facilitar la futura regeneració natural de l’espai; el control i seguiment dels possibles focus de plagues en les zones perifèriques no cremades; l’arranjament i adequació de punts crítics per a la circulació en camins de la xarxa viària bàsica de prevenció d’incendis forestals; i la recuperació d’antics terrenys agrícoles i de pastura.

Per desenvolupar les accions, l'Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari de la Diputació de Barcelona ha redactat, de la mà dels propietaris i ajuntaments, el Pla de restauració de la zona afectada pels dos incendis. Les actuacions es duen a terme en l’àmbit de l’Associació de Propietaris Forestals Valls del Montcau (Manresa, el Pont de Vilomara i Rocafort, Sant Fruitós de Bages i Talamanca) i de l’Associació de Propietaris Forestals Entorns de Montserrat (Sant Vicenç de Castellet).

Les propietats privades es poden beneficiar dels ajuts mitjançant aquestes dues associacions. Els incendis del Pont de Vilomara i Rocafort i de Manresa es van produir, respectivament, el 17 i 18 de juliol de 2022 i van afectar una superfície forestal de gairebé 1.500 hectàrees.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Gestió del medi, Sant Llorenç-Obac, Prevenció incendis, Biodiversitat, ODS,