Sant Llorenç-Obac Tindran lloc el 20, 21 i 22 d’octubre al Pont de Vilomara i Rocafort, Mura i Talamanca

Obertes les inscripcions a la IX Trobada d’Estudis per a la Preservació del Patrimoni de la Pedra Seca als Països Catalans

14/02/2017

La IX edició d’aquestes trobades biennals en defensa del patrimoni en pedra seca tenen la finalitat de difondre l'immens patrimoni immoble present a les terres de parla catalana. L’esdeveniment s’ha celebrat sempre en indrets diferents dels Països Catalans i permet l'intercanvi d'experiències i coneixement. Ja són obertes les inscripcions.

Els propers 20, 21 i 22 d’octubre del 2017, els municipis del Pont de Vilomara i Rocafort, Mura i Talamanca, respectivament, acolliran la IX Trobada d’Estudis per a la Preservació del Patrimoni de la Pedra Seca als Països Catalans, una iniciativa promoguda per la Coordinadora d’Entitats per la Pedra Seca, un grup multidisciplinari sense ànim de lucre que aplega entitats, associacions i col·lectius de caràcter divers amb l'objectiu de difondre, coordinar, intercanviar i vetllar pel patrimoni cultura de la pedra seca.

En aquesta ocasió, durant tres dies d'octubre s’oferiran un seguit de ponències, comunicacions i visites als indret més rellevants que atresoren el patrimoni de la pedra seca a les Valls del Montcau, això és, les tines enmig de les vinyes. Aquest important i singular patrimoni arquitectònic testimonieja la important activitat vitivinícola que hi va tenir lloc des del final del segle XVIII i durant el segle XIX fins a l’arribada de la fil·loxera. Les tines a peu de vinya estan situades, en la seva major part, en el sector nord i nord-oest del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Consulteu la programació en aquest enllaç. Per tal d’inscriure-us podeu omplir la butlleta d'inscripció del PDF adjunt o respondre el formulari de l’enllaç següentPer a més informació: http://www.tinespedraseca.cat/.

La IX Trobada d’Estudis per a la Preservació del Patrimoni de la Pedra Seca als Països Catalans està organitzada pels ajuntaments de Mura, Talamanca i el Pont de Vilomara i Rocafort i compta amb la col·laboració de l’Observatori del Paisatge, l’INCAVI, el Centre d’Estudis del Bages (CEB), l’Associació per la Pedra Seca i l‘Arquitectura Tradicional, la DO Pla de Bages, el Recull Històric de Mura i el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Font de la informació: Ajuntaments del Pont de Vilomara i Rocafort, Mura i Talamanca

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Notícies d'arreu, general,