Diputació de Barcelona | Sant Llorenç-Obac Es visitaran les tines de la vall del Flequer, al Parc Natural de Sant Llorenç

S'organitza una jornada tècnica dedicada a l'enoturisme al Bages

17/03/2017

L’Escola Agrària de Manresa acull el proper dilluns, 27 de març, la jornada tècnica 'Enoturisme al Bages. Del raïm a la copa'. Durant el matí es presentaran ponències diverses a càrrec de professionals i coneixedors del tema escollit i a la tarda es visitaran les tines de la vall del Flaquer, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

La jornada dona resposta al fet que el Bages és terra de gran tradició vitivinícola, fet que la situa com una atractiva destinació turística a l’entorn de la cultura del vi. Una denominació d’origen pròpia reuneix catorze cellers, principalment explotacions familiars que tenen una cura tradicional i molt personalitzada de la vinya que es tradueix en la qualitat del seus vins.

L’enoturisme s’ha convertit en un nou model de turisme experimental i creatiu que combina gastronomia, turisme rural, cultura i, sobretot, vi, i alhora en una oportunitat interessant per a un territori vitivinícola com és el Pla de Bages.

La jornada ‘Enoturisme al Bages. Del raïm a la copa’ és gratuïta, però cal inscriure’s prèviament omplint el formulari següent o contactant amb l’Escola Agrària de Manresa (tel.: 938 749 060 - a/e: ccagraria.manresa@gencat.cat). També és possible inscriure’s a través del servei de Preinscripcions a jornades del PATT del portal RuralCat.

La jornada està organitzada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, el Consell Comarcal del Bages, l’Ajuntament de Manresa, la DO Pla de Bages i l’entitat Meandre Manresa; i compta amb la col·laboració de Bages - Terra de Vins, UManresa, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort, Priorat-Montsant-Siurana i Vermunver.

Més informació i programa aquí.

Font de la informació: DO Pla de Bages

Categoria: Diputació de Barcelona, Notícies d'arreu, Diputació de Barcelona, Sant Llorenç-Obac, general,