Sant Llorenç-Obac A l'edifici El Mirador de Castellar del Vallès

Se celebra el Fòrum de la Carta Europea de Turisme Sostenible i I Grup de treball d'empreses

25/10/2019

El Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) es va reunir el dilluns 21 d’octubre a l’edifici El Mirador, al municipi de Castellar del Vallès. L’acte va comptar amb la presència de trenta-dues persones, entre representants d’empreses, entitats i representants dels municipis i del Parc Natural.

L’objectiu principal de l’acte era fer balanç del programa d’accions del Parc Natural durant el període 2016-2019 per tal de valorar l’estat d’acompliment, així com obrir a debat entre els membres del Fòrum la repercussió que han tingut aquestes accions en la millora de la gestió i la implicació dels diversos agents en el programa.

L’any 2020 s’ha de portar a terme l’elaboració del nou programa d’acció del Parc durant el període 2021-2026. A la trobada es va presentar el calendari d’actuacions i es va remarcar la importància de realitzar reunions transversals i sectorials amb l’objectiu de potenciar la col·laboració i la implicació dels diferents ajuntaments, consells comarcals, empreses i altres entitats que formen part de la Carta Europea de Turisme Sostenible.

En aquest marc, es va informar també de dues noves empreses que han iniciat el procés d’adhesió a la CETS: el Molí del Mig (Mura) i La Muntada (Sant Llorenç Savall). Així mateix, es va presentar el catàleg d’Experiències Parc a taula.

Una hora abans de la celebració del Fòrum, es va convocar les empreses acreditades a la CETS a una reunió per valorar la creació d’un grup de treball específic per a les empreses, el qual havia d’escollir representant per al Grup de treball de la CETS.

El grup de treball va decidir ajornar l’elecció de representant, per una banda, i treballar en una plataforma en línia diversos continguts de les empreses, de cara a valorar, en el futur, possibles reunions.

La reunió va acabar a passades les 19.30 h. Si voleu conèixer amb detall la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i a altres parcs de la Xarxa de Parcs Naturals, en concret el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i els parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix, consulteu la pàgina web Turisme sostenible als espais naturals.

Categoria: Parc a Taula, Sant Llorenç-Obac, Parc a taula, ODS, general,