Sant Llorenç-Obac Un munt d'activitats d'abril a juliol

Tret de sortida a la 24a edició de Viu el parc, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

31/03/2015

La Fira d'artesans i productors dels parcs naturals a Mura obre, el diumenge 26 d'abril, el 24è Viu el parc al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. A aquesta activitat li seguiran la Matinal al parc, el 3 de maig a la Casa Nova de l'Obac; la Fira de Sant Ponç, el diumenge 10 de maig a Sant Llorenç Savall; la Nit d'estels, el dissabte 16 de maig a Monistrol de Calders, i la 13a Festa del riu, el dissabte 23 de maig a Castellar del Vallès.

Promoguda per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, la campanya Viu el parc s'estructura en dues vessants. Per una banda, trobem els actes centrals, oberts a tots els públics, que inclouen, entre d'altres, la Fira d'artesans i productors dels parcs naturals, la Matinal al parc o la Nit d'estels. Per una altra, s'organitza el Programa escolar que s'adreça, específicament, als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis dels parcs. L'objectiu principal del programa és destacar i sensibilitzar els infants sobre els valors socials, ecològics i patrimonials dels espais naturals, així com la necessitat de conservar-los.

El diumenge 26 d'abril, a partir de les 10 h i pels carrers de Mura, tindrà lloc la Fira d'artesans i productors dels parcs naturals. Una setmana més tard, el diumenge 3 de maig, la Matinal al parc, a la Casa Nova de l'Obac (Terrassa-Vacarisses), oferirà un munt d'activitats. Així, de les 10.30 a les 14 h, tothom podrà gaudir dels tallers de natura, jocs d'enginy i una actuació de màgia i humor. Sens dubte, una manera lúdica i engrescadora d'apropar-se al coneixement del parc i el seu entorn.

El diumenge 10 de maig podrem visitar la Fira de Sant Ponç, al passeig de la rectoria de Sant Llorenç Savall, i el dissabte 16 de maig, a les 22 h a la piscina municipal de Monistrol de Calders, arriba una nova edició de la ja tradicional Nit d'estels. L'activitat se centra en l'observació dels astres a ull nu i dels planetes amb el telescopi i s'enriqueix amb les explicacions sobre la història de l'observació del cel així com d'algunes de les llegendes relacionades amb les constel·lacions. Amb un límit de 50 places previstes, cal fer inscripció prèvia.

Finalment, el dissabte 23 de maig, a Castellar del Vallès, s'organitza la 13a Festa del riu. Des de les 10.30 fins a les 13 h, tallers, espectacles d'animació infantil i actuacions d'entitats locals donaran vida a l'àrea d'esplai de les Arenes.

Per la seva part, el Programa escolar d'enguany consta d'una visita a l'aula i d'una sortida conjunta a la Mata. Ambdues activitats són complementàries i apropen els alumnes que hi participen al coneixement dels valors del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Categoria: Sant Llorenç-Obac, general,

Tags: viu el parc, astronomia, matinal, programa escolar,