Guilleries-Savassona Setembre, octubre i novembre

Viu el Parc desembarca per novè any a l'Espai Natural de els Guilleries-Savassona

18/09/2014

Per gaudir de la tardor a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona arriba la celebració de la novena edició del programa Viu el parc, amb propostes per gaudir de la natura i la cultura, tot passejant per diversos racons de l'espai natural i pels municipis que en formen part. Els actes centrals són la Matinal al parc (diumenge 28 de setembre) a la Font Trobada (Folgueroles) i la Poesia als parcs (12 d'octubre) a l'ermita de Sant Feliuet de Savassona (Tavèrnoles).

El programa  Viu el parc compta amb tres eixos: els actes centrals, dirigits a tots els públics, que inclouen la Matinal al parc i la Poesia als parcs; les activitats als municipis, que desenvolupen actes i festes en els municipis que pertanyen a l'espai natural i el Programa escolar, adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels mateixos municipis.

La Matinal al parc tindrà lloc al parc de la Font Trobada de Folgueroles, el diumenge 28 de setembre, amb una proposta de tallers ambientals i una activitat d'aventura, amb rocòdrom i tirolina. La Casa Museu Verdaguer ens aproparà a la lectura amb «Ritmant versos, fer música amb els poemes de Verdaguer».

La cloenda de la festa anirà a càrrec del grup Zing, que ens convidarà a ballar i escoltar músiques del món. La Poesia als parcs s'aproparà a l'ermita de Sant Feliuet de Savassona, al municipi de Tavèrnoles, el dia 12 d'octubre, des d'on gaudireu d'unes vistes excepcionals mentre escolteu en Daniel Ruiz-Trillo i la Mireia Zantop.

Els ajuntaments que conformen aquest espai natural us conviden a participar als diferents actes que han organitzat per al programa Viu el parc: Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Tavèrnoles i Vilanova de Sau us ofereixen un seguit d'activitats que us engrescaran a conèixer bonics racons dels seus territoris.

El Programa escolar d'enguany, adreçat com sempre a alumnes de 5è de primària, proposa un joc i una xerrada a l'aula per conèixer els elements més rellevants del parc, l'evolució del paisatge i la seva gestió. Una sortida conjunta completarà les activitats i els aproparà a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona per tal que el coneguin i el gaudeixin d'allò més.

El programa Viu el parc us ofereix un munt d'activitats, variades i engrescadores, per apropar-vos al patrimoni natural i cultural de l'Espai Natural de les Guilleries- Savassona i dels municipis que el conformen.

Font de la informació: Viu el parc

Categoria: Guilleries-Savassona, general,

Tags: viu el parc,