Sant Llorenç-Obac Es van recollir 607 quilograms de protectors d'arbres plantats

Acció dels voluntaris a la vall d'Horta, al Parc Natural de Sant Llorenç

09/06/2016

El diumenge 5 de juny, prop d'una trentena de membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van participar en una acció de voluntariat a la vall d'Horta, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

L'objectiu de l'activitat era retirar els protectors dels arbres plantats en els treballs de restauració de la zona després de l'incendi del 2003. L'àrea cremada va incloure la zona de la riera de la vall d'Horta, al municipi de Sant Llorenç Savall, i el 10% de les 13.600 ha que formen el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

L'activitat estava emmarcada en els actes de la Setmana de la natura, un esdeveniment organitzat per la Xarxa de Custòdia del Territori i la Xarxa de Voluntariat Ambiental de Catalunya que celebra la natura i encoratja la ciutadania a actuar per a la seva protecció.

Equipats amb guants i bosses d'escombraries i acompanyats en tot moment pel personal, guardes i tècnics de Sant Llorenç que guiaven i supervisaven la tasca de les persones voluntàries, els membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals es van repartir per diferents punts de la zona. Un cop localitzat el protector, anotaven si la planta estava viva o morta i, a continuació, el retiraven i el dipositaven en sacs d'escombraries.

Posteriorment, van traginar-los fins als punts acordats i, allí, van ser carregats al vehicle del parc per a la seva eliminació posterior. En total, es van recollir 607 quilos de protectors.

Per arrodonir la jornada, els voluntaris van visitar al municipi de Castellar del Vallès l'església de Santa Maria de les Arenes, una església romànica del segle XII situada al peu de la muntanya de Sant Llorenç del Munt, a la part oriental, i a la banda dreta el riu Ripoll.

El ja tradicional àpat de germanor a l'Àrea d'esplai de les Arenes va cloure el dia.

Font de la informació: Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, Paisatge, Cercle de voluntaris, Biodiversitat, Gestió del medi, flora, general,