Sant Llorenç-Obac Amb la participació de 44 voluntaris i 7 tècnics del Parc

El Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals retira planta al·lòctona i escombraries al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

03/11/2017

El dissabte 28 d’octubre, quaranta-quatre voluntaris guiats per set tècnics del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac es van organitzar en cinc grups per recollir deixalles al voltant de l’Àrea d’Esplai de les Arenes i per extreure espècies al·lòctones de la vall d’Horta.

Durant l’acció de voluntariat, els més de quaranta membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van desplaçar-se fins a la zona de les Arenes, al terme municipal de Castellar del Vallès i dins del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, per contribuir a la neteja i recollida de deixalles presents a la zona i per a extraure d’algunes espècies de flora al·lòctona com el cactus de Florida, la iuca i l’atzavara.

Només arribar a l’Àrea d’Esplai de les Arenes, els voluntaris van esmorzar per agafar forces. La jornada va ser de les més intenses, tant pel que fa a feina com per la caminada. De deixalles n’hi havia moltes i, tal com van comentar alguns dels voluntaris presents, "la facilitat d’accés i la freqüentació acostumen a ser proporcionals a la quantitat de deixalles escampades". Certament, al voltant de l’àrea d'esplai n’hi van trobar força, però conforme van caminar i es van allunyar del pàrquing cap a l’ermita de les Arenes tot seguint un bonic sender, les deixalles van anar desapareixent.

La visita a l’ermita va ser un regal preciós per a tots els participants, no només per l’edificació en sí, sinó per l’oportunitat d’escoltar durant una estona en Joan Castells, l’encarregat de guiar la visita al conjunt, ple a vessar d’històries i llegendes de l’entorn. L’oratòria d’en Joan tenia aquella gràcia difícil de trobar, en equilibri entre, per una banda, el rigor que dona tenir arxivades a la memòria infinitat de dades que avalen el discurs i, per l’altra, l’estil directe i poc carregat de romanços d’algú que ha viscut gran part del que conta de primera mà.

La sortida va ser un plaer tant per poder contribuir a la neteja d’aquest espai com per la possibilitat de gaudir-lo culturalment i naturalment.

Per a més informació sobre aquest projecte de voluntariat ambiental de la Xarxa de Parcs Naturals, també podeu consultar la pàgina de Facebook del Cercle de Voluntaris i el seu canal de Twitter.

Font de la informació: Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, Cercle de voluntaris, Educació ambiental, general,