Garraf També van esporgar els pins de l'entorn per evitar el risc d'incendi

Els voluntaris construeixen i col·loquen capses niu per a ratpenats al Parc del Garraf

21/05/2018

El dissabte 12 de maig, els membre del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van instal·lar una trentena de capses niu i van fer neteja dels pins de l’entorn al Parc del Garraf.

El matí va començar amb una boira densa que va desaparèixer en arribar al Parc del Garraf, on als voluntaris els va rebre Sofia Paricio, cap de la Unitat d'Ús Públic i Conservació, la qual els va oferir una introducció sobre la tasca que es realitzaria durant la jornada i els va acompanyar a la zona d’actuació, en aquests cas, al municipi de Sitges.

Al punt de trobada els esperava en Jordi Serra Cobo. Aquest biòleg expert en quiròpters (més coneguts com a ratpenats) els va desmuntar els mites sobre aquests mamífers voladors apareguts fa seixanta-cinc milions d’anys. Serra Cobo va ensenyar-los la importància que tenen en els nostres ecosistemes i com ens deslliuren de tones de mosquits.

Un cop presentat el protagonista del dia, els voluntaris es van distribuir en grups acompanyats pels experts en l’entorn Jordi Gili, David Mateo i Francesc Boil, guardes forestals del Parc del Garraf. Cada grup va realitzar les tasques de construcció de cinquanta capses niu de ratpenats, la col·locació de trenta-un d’aquests refugis i l’esporga de pins de l’entorn per evitar al màxim el risc d’incendis a la zona.

En finalitzar les tasques, el grup és va apropar al poble de Jafra, on van dinar i renovar energies després de tot un matí de feina ben feta. Gràcies als voluntaris, cap ratpenat es quedarà sense refugi durant la seva migració!

Font de la informació: Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals

Categoria: Paisatge, Cercle de voluntaris, Garraf, Biodiversitat, fauna, mamífers, hàbitats, Recerca i seguiment, Educació ambiental, vertebrats, Gestió del medi, general,