Parc Agrari Van rebre la visita del diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer

Acció del Cercle de Voluntaris al Parc Agrari del Baix Llobregat

06/03/2017

El 25 de febrer, el Parc Agrari del Baix Llobregat va ser l’indret on va tenir lloc la primera de les actuacions de voluntariat ambiental del 2017 del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals. L’objectiu de l’activitat era realitzar tasques de poda i manteniment de la tanca vegetal de l’arborètum, així com plantar diverses espècies de plantes a la zona d’horta.

Raimon Roda, gerent del Parc Agrari, Xavier Pérez de Marco, oficial de manteniment forestal, i Carles Viñas, guarda forestal del Parc, van rebre els voluntaris i van explicar-los les feines que es durien a terme i que consistien en tasques de poda i manteniment de la tanca vegetal de l’arborètum, així com la plantació a la zona d’horta.

Atès que les pluges del dia anterior no permetien dur a terme a primera hora del matí la plantada a la zona d’horta, els membres del Cercle de Voluntaris es van dirigir en primer lloc a l’arborètum per realitzar-hi la poda. Distribuïts en grups de quatre o cinc persones i equipats amb aixades i tisores de podar, els voluntaris van trobar-hi exemplars de teucri blau o flor blava, romaní, sàlvia, farigola, espígol i carolina.

També a la zona de l’arborètum, van realitzar el manteniment de la plantació que constitueix la tanca vegetal, formada per arbustos d’espècies autòctones que han d’actuar com a reservori de fauna útil. Van retirar branques seques i van reduir el volum d’algunes espècies. Finalment, es va triturar el material retirat i es va distribuir entre els arbres per a la seva incorporació al sòl com adob.

Nova tanca vegetal a la zona d’horta

A continuació, un cop acabada la tasca a l’arborètum, els membres del Cercle es van dirigir a la zona d’horta. Allí, també en grups reduïts van fer la plantació d’una nova tanca vegetal. Es van realitzar dues franges en les quals es van plantar les espècies següents: aloç, caps blancs, boixac, herba de Sant Jordi, fonoll marí, espígol, poliol d’aigua, orenga, llentiscle, romaní, romaní postrat, sàlvia i ginesta, magraner, ginesta i marfull.

En primer lloc, els voluntaris van col·locar una malla antigerminant en les dues franges en les quals van treballar per poder facilitar el maneig de les herbes que puguin anar sortint. A continuació, es van plantar les diferents espècies amb una separació d’un metre, ajudats de canyes per marcar les posicions.

Es van entregar als membres del Cercle fitxes en què apareixien les diverses espècies que es poden trobar a l’arborètum i que van podar a primera hora del matí, així com fitxes amb les diverses espècies que van plantar a la zona d’horta. Aquest material va facilitar, sens dubte, la tasca dels voluntaris.

Visita del diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer

Abans de finalitzar l’actuació de voluntariat al Parc Agrari, es va rebre la visita inesperada del diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, que es trobava a la Masia Can Comas en una reunió de treball amb la presidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Ada Colau, juntament amb diversos alcaldes, regidors i representants dels ajuntaments, institucions i organismes que formen part del Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat.

Al migdia, un cop acabada la feina, els voluntaris van visitar la Masia Can Comas, en una visita complementada amb les explicacions de Xavier Pérez de Marco.

Can Comas acull, actualment, el Centre d’Informació, documentació i serveis del Parc Agrari del Baix Llobregat, la gerència i direcció del Parc Agrari i el Centre de Gestió Agroambiental, constituït per les Agrupacions de Defensa Vegetal (ADV) del Baix Llobregat (ADV de Fruita del Baix Llobregat, ADV d'Horta del Baix Llobregat i ADV d'Horta del Delta de Llobregat).

Un cop acabada  la visita, com és tradició, els participants del Cercle van gaudir d’un dinar de germanor a la zona d'esbarjo exterior de la Masia Can Comas.

Per a més informació  sobre les accions de voluntariat ambiental del Cerce de Voluntaris dels Parcs Naturals, consulteu l’enllaç següent i feu-vos seguidors de la seva pàgina de facebook.

Font de la informació: Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Parc Agrari, Educació ambiental, Cercle de voluntaris, general,